Китайський стартап Aiways, який готується до виходу на європейський ринок, представив перший в світі батарейний блок з сендвіч-структурою. Особливість запатентованої конструкції – вона стійка до протікання навіть при сильному пошкодженні під час ДТП.

Акумуляторна батарея Aiways ємністю 63 кіловат-години являє собою багатошаровий «бутерброд», що складається з акумуляторних осередків, радіатора системи охолодження та ізолюючої плити, яка забезпечує додаткову теплоізоляцію і захищає модулі від протікання охолоджуючої рідини через деформацію при зіткненні. За словами компанії, саме потрапляння холодоагенту в суху частину осередків є причиною 80% інцидентів, пов’язаних з безпекою батарей електрокарів.

Aiways U5

Що ж стосується питання теплоізоляції, тести кросовера U5, який оснащений закою батареєю, може проїхати на одному заряді 300 км  при температурі навколишнього повітря всього нуль градусів – це дуже хороший показник.  Втім, не останню роль в цьому виконує і вбудована системи контролю, яка працює на основі складних алгоритмів оцінки ступеня заряду (SOC). Алгоритми з функцією глибокого самонавчання в режимі реального часу надають інформацію про витрату електроенергії і пропонують різні варіанти поліпшення ефективності.

Що цікаво, схожий «безпечний» акумулятор – Blade Battery – місяць тому показала компанія BYD. Він відноситься до літій-залізо-фосфатних батарей (LFP) і також є пожежобезпечним: наприклад, не виходить з ладу навіть при примусовому нагріванні до 300 градусів за Цельсієм.