Компанія Aston Martin, що контролюється канадським бізнесменом Лоуренсом Строллом, може бути причетна до поширення недостовірних даних щодо шкоди, яку завдають електромобілі довкіллю. До такого висновку прийшов, зокрема, засновник Bloomberg New Energy Finance Майкл Лібра, який опублікував пост в Twitter.

Статті з заголовками «Електромобілі не так екологічні, як всі думають» публікуються в пресі мало не щодня. Однак цього разу замітки опублікувалидекілька серйозних британських видань, зокрема, The Times, The Telegreph і Daily Mail (також переклад цієї новини зробив і E-move). Всі вони посилалися на дослідження, яке поширювало піар-агентство Clarendon Communications.

Лібра та інші фахівці відразу звернули увагу на те, що інформація в дослідженні м’яко кажучи неправдива. Зокрема, в ньому порівнювалася шкода від виробництва одного електромобіля зі шкодою від вихлопів бензинової машини. Дослідники дійшли висновку, що тільки при 80 тисяч км пробігу шкода від електрокара зрівняється з тією шкодою, яка завдається бензиновим авто (мовляв, саме виробництво електрокарів є найбільш шкідливим для довкілля).

Водночас «дослідники» взагалі не врахували ту шкоду природі, яка завдається при виробництві бензинових машин. Крім того, вони порахували паспортну витрату бензину, а не те, скільки машина споживає в реальних умовах.

Для електрокарів, навпаки, використовувалися дані щодо реальної витрати енергії, взяті з нещодавніх тестів, які провела компанія Polestar.

У документі автори посилалися на дані декількох автокомпаній, зокрема, на Aston Martin. За допомогою відкритих джерел Лібра з’ясував, що в Clarendon Communications значиться тільки одна співробітниця, директор компанії Ребека Кароліна Стефанс. Лібріху вдалося дізнатися і місце її проживання. Це виявився будинок Джеймса Майкла Стефанса, який обіймає посаду директора із зовнішніх зв’язків в компанії Aston Martin. Судячи з усього, пара є чоловіком та дружиною.

Придбавши акції Aston Martin на початку цього року, Лоуренс Стролла відклав на невизначений термін всі проекти компанії з випуску електромобілів. Він пояснив це складною фінансовою ситуацією британської марки. Пізніше стало відомо, що Aston Martin зміг домовитися з Mercedes про використання німецьких напрацювань в галузі електротранспорту, однак на їхне впровадження піде ще кілька років.

Схоже, вся піар-компанія була організована Aston Martin для того, щоб переломити громадську думку і відкласти введення обмежень на продаж бензинових машин на більш пізні терміни.