toshiba-triple-scib-батарея-електромобіль

Японський концерн Toshiba представив нове покоління своїх літій-іонних акумуляторів SCiB. Розробникам вдалося удвічі збільшити місткість батарей при збереженні тих же розмірів, а також значно скоротити час зарядки.

Головна проблема акумуляторів – при збільшенні місткості і при швидкій зарядці потужним струмом структура літію порушується, що призводить до коротких замикань, нагріву, займання, не кажучи вже про втрату місткості. Щоб мінімізувати цей ефект, інженери Toshiba зосередили свою увагу на зміні конструкції анода.
У типовому літій-іонному (і не лише) акумуляторі анод являє собою графітовий стержень. У першому поколінні Toshiba SCiB анод був зроблений з літій-титанового оксиду, в новому – з ніобій-титанового оксиду.

Завдяки цьому, як запевняє виробник, швидка зарядка 32-кіловат-годинної батареї займає всього 6 хвилин і забезпечує компактному автомобілю запас ходу на 320 км, щоправда, за дуже оптимістичним японським циклом випробувань, який у реальному світі потрібно ділити на два.

Більше того, інженери випробовували 50-кіловат-годинну акумуляторну батарею нового покоління при температурі в – 10 градусів за Цельсієм. Результати вражають: швидка зарядка займає всього 10 хвилин, а після 5 тисяч циклів зарядки-розрядки акумулятори все ще зберігають 90% своєї місткості.

Зараз акумулятори SCiB першого покоління можна зустріти на електромобілях Mitsubishi і гібридах Suzuki, призначених виключно для японського ринку. Крім того, такі батареї широко застосовуються в електричних автобусах. Нове покоління SCiB буде запропоновано автоконцернам в 2019 фінансовому році, який за японською традицією починається у березні.