BMW Group спільно з китайським автовиробником Great Wall Motor заснували у КНР нове підприємство Spotlight Automotive, яке буде випускати електромобілі. В якості локації було обрано міський повіт Чжанцзяган округу Сучжоу, що розташований в межах 100 км на північний захід від Шанхаю. Партнерство ґрунтується на паритетних засадах: компаніям належать по 50% акцій. Урочиста церемонія закладки першого каменя у фундамент нового заводу відбулася 29 листопада.

Підприємство зможе випускати по 160 000 електромобілів на рік, його будівництво буде завершено у 2022-му. Загальна сума інвестицій складе 650 млн євро.

На заводі налагодять випуск електрокара Mini Cooper SE, який перед масовим виробництвом у Китаї почнуть випускати на заводі BMW в Оксфорді з 2020 року. Пізніше на конвеєрі повинні з’явитися і інші моделі BMW Group. Також тут планується збірка електромобілів Great Wall.

З візуальної точки зору Mini Cooper SE близький до звичайного Купера. До руху машина приводиться електродвигуном від BMW i3s, який розвиває 184 к.с. та 270 Нм. Розгін з 0 до 100 км/год займає 7,3 секунди, максимальна швидкість обмежена позначкою 150 км/год. Тяговий акумулятор досить скромного об’єму – лише 32,6 кВтгод – забезпечує машині запас ходу до 270 км за циклом WLTP. Це менше, ніж у свіжих новинок даного сегмента – Peugeot e-208 та Opel Corsa-e. Приблизно такий самий запас ходу пропонує Honda E.

Шлях до запуску цього проекту був досить великим. У лютому 2018 року BMW і Great Wall підписали угоду про намір створити СП. Влітку 2018-го у Берліні було підписано угоду про його створення, причому на церемонії були присутні прем’єр-міністр Китаю Лі Кецян та канцлер Німеччини Ангела Меркель. Торговельна суперечка між Китаєм та США змусила керівництво BMW заморозити плани щодо створення експортного центру в Китаї та уважно вивчити ризики. У підсумку 22 листопада Great Wall отримала дозвіл місцевої влади на будівництво заводу.

Загалом відзначемо, що останнім часом BMW активно співпрацює з азіатським регіоном у питанні електромобілів. Зокрема, нещодавно німецький автовиробник забезпечив себе корейськими та китайськими батареями до 2031 року, підписавши відповідні угоди.