Ще восени минулого року BMW представила концепт електромобіля на паливних елементах під назвою i Hydrogen Next, побудований на базі кросовера X5. Виробник пообіцяв випустити партію таких машин у 2022 році, але не розкрив ніяких характеристик. Проте тепер він розповів усі ключові деталі.

Силова установка i Hydrogen Next заснована на модулі eDrive так званого п’ятого покоління у власній класифікації BMW – це ріднить її з технічною начинкою майбутніх акумуляторних електромобілів iX3, i4 та iNext. До неї також входять буферний акумулятор, паливний елемент і перетворювач напруги. Пікова віддача системи – 275 кіловат або 374 к.с. Також на борту є дві ємності, в яких під тиском у 700 бар зберігається 6 кг водню. Повна заправка займає 3-4 хв. Водень реагує з киснем з атмосферного повітря, електрохімічний генератор видає 125 кіловат (170 к.с.), а єдиним «вихлопом» є водяна пара. При цьому перетворювач напруги управляє потоками від паливного елемента, акумулятора і системи рекуперації енергії гальмування.

У BMW підтвердили намір випустити i Hydrogen Next у 2022 році, але це буде лише невелика тестова партія. Повноцінне виробництво водневих авто компанія запустить тільки в другій половині наступного десятиліття. Затримка пояснюється високою вартістю водневого палива, недостатніми обсягами його виробництва і відсутністю розвиненої заправної інфраструктури.

Відзначемо, що BMW зайнялася розвитком водневих техлоголій майже одночасно з електромобільними – у 2013 році. У 2017-му  компанія приєдналися до міжнародної організації «Воднева рада», яка на сьогодні налічує вже понад 80 учасників.