Вчені з Йоркського університету провели дослідження розумової активності водіїв електрокарів та дизельних машин. Робота проводилася при фінансовій підтримці компанії LEVC – виробника лондонських таксі-кебів, який належить китайському концерну Geely.

Власне, LEVC нещодавно приступила до виробництва електричних кебів на заміну дизельним, і дослідження повинне було показати, як самі таксисти сприймають нову техніку. Для цього на голови учасників експерименту одягалась спеціальна шапочка з дротів, фіксуюча активність мозку.

Як і очікувалося, в електромобілях водії почували себе більш спокійними – у них фіксувалися сильніші мозкові альфа-хвилі. Це пояснюється істотно меншим рівнем шуму в салоні, а також більш потужним і «зручним» прискоренням.

Також з’ясувалося, що в електрокарах водії хоча і спокійні, але не розслаблені, а навпаки, сконцентровані на водінні – при цьому мозкові бета-хвилі також були виражені сильніше. Вчені припускають, що причини тут ті ж: не відволікаючись на шум дизеля, таксисти сильніше концентруються на дорозі.

Загальний висновок, зроблений дослідниками – водії електрокарів щасливіші за своїх колег, які управляють дизельними машинами. На жаль, в дослідженні не відмічено, який тип трансмісії був на дизельному аналогу: свого часу такі кеби випускали як з автоматичними коробками, так і з механічними.

Сучасні кеби виробництва LEVC мають виключно електричний привід, проте бензиновий ДВЗ в них все ж присутній – разом з генератором він виконує роль резервного джерела енергії (така система використовується у BMW i3 ). Запасу електрики в батареї при цьому вистачає лише на 130 км, а з урахуванням бензогенератора пробіг зростає до 600 км.