Наприкінці минулого року стало відомо, що компанія Dyson відмовилася від амбіційного проекту з випуску власного електромобіля, який фірма розробляла два роки – з 2017 по 2019. Тоді у зверненні до співробітників глава компанії розповів, що проект був фантастичним, але нежиттєздатним. І ось, через півроку, Джеймс Дайсон вирішив розкрити подробиці щодо  «скасованого» автомобіля в інтерв’ю The Times.

Машина так і не отримала хоча б кодового імені – компанія обмежилася номером N526. Цей електромобіль повинен був представляти собою повнорозмірний кросовер, здатний проїжджати на одному заряді до 965 км, водночас він міг би розганятися з місця до 100 км/год лише за 4,8 сек. У машини планувався алюмінієвий кузов та 7-місний салон. Значний запас ходу кросоверу з розрахунковою вагою 2,6 тонни повинні були забезпечувати інноваційні твердотільні акумулятори, які розробляє Dyson. Ємність цих батарей не знижується навіть під час сильних морозів. Довжина N526 становила б 5 метрів, ширина – 2 метри, висота-1,7 метра. Електрокар планувалося наділити особливо виразним екстер’єром. «Колеса більше, ніж на будь-якого сучасного легкового автомобіля. Кут нахилу лобового скла – крутіше, ніж у Ferrari», – каже Дайсон.

Спочатку Dyson планував інвестувати у розробку та виробництво електромобіля $ 2,5 млрд. За словами топ-менеджера, до моменту закриття проекту у жовтні 2019 року він особисто витратив на автомобіль 500 млн фунтів стерлінгів ($605 млн). Над машиною працювало близько 600 запрошених фахівців, і після його «поховання» Дайсон розіслав співробітникам листа, в якому пояснив, що більше не бачить способу зробити електромобіль комерційно успішним продуктом. У своєму посланні він додав, що компанії слід сконцентруватися на розробці технологій масового виробництва твердотільних батарей і на фундаментальних дослідженнях у галузі машинного навчання і штучного інтелекту, але не розробляти свій електромобіль.

На відміну від великих автовиробників, у Dyson немає чинного автовиробництва та маржинальних моделей з двигунами внутрішнього згоряння, за рахунок яких вона б компенсувала витрати на розробку електромобіля. Щоб проект був беззбитковим, у кожний випущений Dyson N526 довелося б закласти норму прибутку на рівні 150 000 фунтів стерлінгів ($ 180 000), що зробило б його зовсім неконкурентоспроможним. На питання журналіста The Times, чи може компанія повернутися до цієї ідеї, Джеймс відповів наступним чином – тільки якщо у неї з’явиться потенціал для комерційного успіху.

Хоча проект електромобіля закритий, напрацювання по ньому не пропадуть. Твердотільні батареї, які планувалися для N526, будуть пропонуватися стороннім автовиробникам. Вони повинні вийти набагато більш ефективними та компактними у порівнянні з сучасними літій-іонними, тому Dyson очікує високий попит на них.

Нагадаємо, основна спеціалізація Dyson – виробництво пилососів, сушарок для рук та повітряних фільтрів. У  своїй галузі це одна з найбільших компаній в світі. Водночас сам Джеймс Дайсон очолив у 2020 році список найбільш забезпечених підприємців Великої Британії. Його статки оцінюється у $19 млрд.