екологічність-електромобілів-тес

Вільний університет Брюсселю (VUB) провів дослідження за замовленням неурядової організації Transport&Environment, щоб виявити міру негативного впливу електромобілів на довкілля в європейських країнах з урахуванням особливостей місцевої енергосистеми. Як і припускали багато фахівців, з’ясувалося, що навіть при генерації електрики виключно на вугільних теплостанціях шкода від електрокарів нижча, ніж від дизельних машин.

«Найбрудніша» енергосистема в Європі знаходиться в Польщі – там більшість електростанцій працюють на вугіллі, яке складно назвати чистим паливом. Проте навіть там шкідливі викиди від електростанцій в перерахунку на кілометр шляху електрокара на 25% нижче, ніж у дизельної машини.

Лідером в цьому відношенні є Швеція, де електрику отримують переважно «чистими» способами – на атомних і гідроелектростанціях, а також використовуючи енергію вітру і сонця. Так ось, електрокари в Швеції завдають на 85% менше шкоди довкіллю ніж дизельні машини.

Дослідники відмічають, що у електромобілів є шанс стати ще більш екологічними. Зокрема, зростатиме ККД батарей, що понизить енерговитрати при зарядці і розрядці. Іншими словами, електрика менше втрачатиметься по дорозі від електростанції до коліс машини.

Крім того, розвиток електротранспорту позитивно позначиться на перспективах сонячних і вітряних електростанцій. Головний недолік і тих, і інших полягає в тому, що вироблення ними електроенергії залежить від погодних чинників, що вимагає використання акумуляторів, що накопичують енергію. Ці самі акумулятори якраз є в електрокарах, які можуть служити резервним джерелом живлення, коли вітер стихає, а сонце сідає, вже сьогодні окремі виробники зарядких станцій враховують цю особливість при конструюванні своїх продуктів.