Міжнародне енергетичне агентство оприлюднило цифри продажів електромобілів та плагін-гібридів за 2017 рік, а також спрогнозувала динаміку зростання цих авто до 2030 року.

Статистика світових продажів електромобілів і гібридів, що заряджаються, говорить про те, що у 2017 році таких машин у всьому світі було реалізовано понад 3 млн. од. Це на 54% більше, ніж у 2016 році, коли покупці отримали 2 млн. таких авто.

За підсумками 2017 року на перше місце вийшов Китай, який зумів продати близько 580 тис. машин на електротязі. На другому місці – США, де реалізовано 280 тис. од., що на 120 тис. перевищує показники 2016 року. Третє місце у Японії. Четверте місце у світовій статистиці за Норвегією, яка лідирує серед європейських країн – у 2017 році нових електромобілів тут продано на 39% більше, ніж рік тому.

Якщо ж говорити про електричні автобуси та двоколісні транспортні засоби на електротязі, то 99% постачань доводиться на Китай.

Великими кроками йде не лише парк електромобілів, але й ринок зарядних станцій. Якщо говорити про приватні зарядки, то їх на сьогодні вже близько 3 млн од., а якщо про громадські – то біля 430 тис. од. На жаль тільки 25% усіх громадських зарядних станцій є високошвидкісними.

З різким збільшенням кількості електромобілів пропорційно збільшується потреба в кобальті, який необхіден для виробництва літій-іонних батарей. Ймовірно, до 2030 об`єми його видобутку повинні зрости у 10-25 разів.

Міжнародне енергетичне агентство склало два варіанти розвитку ринку нових електромобілів та плагін-гібридів до 2030 року. Один з них враховує сьогоденну динаміку зростання – в цьому випадку парк зросте до 125 млн. Другий прогноз передбачає агресивну політику тих країн, які приєднаються до плану EV30, за яким до 2030 року 30% усіх автомобілів, що випускаються, мають бути на електротязі. В цьому випадку світовий парк електрифікованих транспортних засобів складе близько 220 млн од.