Електромобіль Volkswagen ID.3 є найважливішою новинкою німецького концерну останніх років: на ньому дебютувала модульна платформа MEB, яка незабаром ляже в основу десятків нових моделей різних брендів. Днями безпеку цієї «електрички» перевірили в незалежних випробуваннях Euro NCAP.

Одна з особливостей електромобілів – висока споряджена маса через важкі батареї. Вага ID.3 – 1857 кг, що для хетчбека C-класу – величезний показник. Схожий за типорозміром бензиновий Golf 8 важить у півтора рази менше – 1316 кг. У тих тестах, де машині доводиться битися об нерухомий бар’єр, додаткова маса грає проти неї.

Але обійшлося без сюрпризів: Volkswagen ID.3 набрав максимальні п’ять зірок. В Euro NCAP заявили, що новинка показала себе гідно за результатами випробувань на пасивну безпеку і продемонструвала хороші показники у всіх інших дисциплінах. Вона набрала 87% балів за захист дорослих пасажирів, 89% – за захист дітей, 71% – за безпеку пішоходів та 88% – за системи допомоги.

В Euro NCAP похвалили «міцну» конструктивну цілісність ID.3, багатий набір датчиків, а також систему запобігання зіткнень та функції безпеки після ДТП.

Генеральний секретар Euro NCAP Мішель ван Ратінген зазначила, що п’ятизіркова оцінка говорить про те, що електромобілі так само безпечні, як і машин з двигуном внутрішнього згоряння. «Euro NCAP буде продовжувати стежити за тим, щоб порятунок планети не відбувалося за рахунок безпеки, і я рада бачити, що ID.3 не йде на компроміс в цьому питанні», – додала вона.

До речі, віднедавна рівень безпеки авто перевіряється за зміненими правилами. Новий протокол EuroNCAP був затверджений у травні 2020 року, він прийшов на зміну старим правилами, що діяли з 1997-го. Головне: за новим протоколом фронтальний краш-тест проводиться шляхом зіткнення автомобіля з машиною, яка їде назустріч – раніше ж удар робився об статичний бар’єр. Швидкість і машини, і візка з перешкодою – 50 км/год, перекриття – 50%. Такий тест більш точно імітує зустрічне авто і дозволяє перевіряти не тільки травматичність конструкції для людей всередині, але й наскільки небезпечні деталі її передньої частини для пасажирів другої машини – учасниці ДТП.