Заведено вважати, що на утримання електромобілів йде менше грошей, ніж на машини з ДВЗ: на це впливає економія на паливі та обслуговуванні. І хоча “на папері” це дійсно так, американський споживчий журнал Consumer Reports вирішив з’ясувати, скільки електромобілі економлять на практиці.

Автори дослідження зібрали дані щодо пробігу та витрати власників найрізніших легковиків і порівняли їх. З розрахунків виключили машини, які за рік проходять менш 2 тисяч миль (3,2 тисячі км) і більше 60 тисяч миль (100 тисяч км): інформація про них є нерепрезентативною. Також не враховувалися авто із загальним пробігом понад 200 000 миль (320 тисяч км).

Після цього аналітики вирахували середні витрати на утримання і ремонт транспортних засобів в розрахунку на одну пройдену милю (1,6 км). Виявилося, що електромобілі і плагін -гібриди вимагають в середньому в два рази менше грошей (див. таблицю нижче).

Витрати на утримання і ремонт автомобіля (з розрахунку на одну пройдену милю):
Тип авто Витрати 0-50 тис. миль Витрати 50-100 тис. миль Витрати 100-200 тис. миль В середньому
Електромобілі $0,012 $0,028 $0,043  $0,031
Гібриди $0,021 $0,031 $0,033  $0,030
Авто з ДВЗ $0,028 $0,060 $0,079  $0,061

Як видно з розрахунків, середні витрати на всі види автомобілів поступово зростають відповідно до того, як збільшується пробіг. Водночас електромобілі обходяться дешевше гібридів до пробігу в 100 тисяч миль (160 тисяч км), але потім поступаються їм. Можливо, позначається необхідність в заміні батареї. А ось у порівнянні з паливними авто, як електромобілі,так і гібриди, коштують в обслуговуванні в середньому у два рази менше ($0,030-0,031 проти $0,061).

Наразі Consumer Reports закликає не приділяти багато уваги статистиці по авто з великим пробігом. При розрахунках враховувалися відомості по трохи більше ніж 200 гібридах та 55 електрокарах, які пройшли понад 100 тисяч миль. Водночас у другому випадку найчастіше йдеться про попередні версії Nissan Leaf і Tesla Model S. З більш сучасними моделями ситуація може бути інакшою.