Авторитетний американський автомобільний сайт Edmunds.com опублікував підсумки власних випробувань запасу ходу електромобілів. Дивним чином більшість випробуваних машин зуміли проїхати більше, ніж було заявлено за циклом EPA. Зате всі електрокари Tesla незалежний тест провалили.

Методика EPA вважається однією з найбільш суворих. Однак це стендові випробування, програма яких не є для розробників електрокарів якимось секреторм. Таким чином, автовиробники завжди піддаються спокусі налаштувати свої електромобілі під конкретну програму випробувань, часом не на користь експлуатації в реальних умовах.

В Edmunds просто посадили звичайних водіїв в машини і проїхали дорогами загального користування: 60% населеними пунктами та 40% по трасами. Коли автомобілі показували 10 миль до повного розряджання, тест-пілоти зупинялися. Підсумковий результат підраховували шляхом складання реально пройдених миль та залишкового запасу ходу за даними бортового комп’ютера.

Лідером за підсумками незалежного випробування став Porsche Taycan. Він не лише перевищив паспортний показник аж на 59,3%, а й зміг проїхати більше за всіх. Ось повна таблиця випробувань: для зручності милі були перераховані в кілометри.

Модель Запас хода за EPA (км) Результат Edmunds Витрата енергії на 100 миль за EPA Витрата енергії за Edmunds
Audi e-tron Sportback 351 383 (+9,2%) 44 кВт*год 38,2 кВт*год
Chevrolet Bolt 417 446 (+6,9%) 29 кВт*год 25,7 кВт*год
Ford Mustang Mach-E AWD Ext Range 434 489 (+12,6%) 37 кВт*год 33,1 кВт*год
Hyundai Ioniq Electric 274 325 (+18,9%) 25 кВт*год 20,8 кВт*год
Hyundai Kona Electric 415 507 (+21,9%) 28 кВт*год 22,3 кВт*год
Kia Niro EV 385 459 (+19,2%) 30 кВт*год 25,3 кВт*год
Mini Cooper SE 177 241 (+36,5%) 31 кВт*год 21,8 кВт*год
Nissan Leaf Plus 346 381 (+10,2) 32 кВт*год 27,1 кВт*год
Polestar 2 Performance 375 367 (-2,1%) 37 кВт*год 35,2 кВт*год
Porsche Taycan 4S 327 520 (+59,3) 49 кВт*год 32,3 кВт*год
Tesla Model S Performance 525 512 (-2,5%) 35 кВт*год 32,6 кВт*год
Tesla Model 3 Performance 499 412 (-17,4%) 29 кВт*год 30,1 кВт*год
Tesla Model 3 Standard Range Plus 402 373 (-7,2%) 24 кВт*год 23 кВт*год
Tesla Model X Long Range 528 473 (-10,4%) 35 кВт*год 35 кВт*год
Tesla Model Y Performance 468 380 (-9,6%) 30 кВт*год 29,6 кВт*год

Однак не все так просто. Річ у тім, що «тестери» Edmunds зупинялися не під час повного розрядження акумулятора, а коли обіцяний комп’ютером запас ходу знижувався до 10 миль. Водночас раніше велика кількісить власників Tesla відзначали, що навіть коли на панелі горить 0 до повної розрядки, електромобілі ще здатні проїхати десятки кілометрів.

Виходячи з цього можна зробити висновок, що результати Edmunds конкретно для Тесла, можливо, виявилися заниженими. Це також підтверджується тим фактом, що незалежний тест показав у електрокарів Tesla майже таку саму витрату електроенергії на 100 миль, що була зазначена і в даних EPA.

Іншими словами, Тесли просто раніше за інші електромобілі «б’ють на сполох» і показують низький заряд, хоча енергії в батареї залишилося ще на десятки кілометрів. І саме таким калібруванням бортового комп’ютера може пояснюватися їхній поганий результат.