На початку березня британська інжинірингова компанія Equipmake анонсувала електромотор Ampere, який називають найефективнішим e світі. При вазі всього 10 кг він розвиває 299 к.с. Тепер компанія розкрила подробиці щодо своєї цікавої розробки.

Ampere зроблений з використанням адитивної виробництва, тобто за допомогою 3D-друку. Але на відміну від побутових 3D-принтерів, що працюють з пластиком, тут в якості сировини використаний металевий порошок.

Зазвичай компактним електромоторам доводиться розкручуватися до високих обертів, щоб досягти заявленої потужності. У зв’язку з цим вони можуть моментально вийти на пікові значення на відміну від більш великих електродвигунів. Технології адитивного виробництва, розроблені фахівцем Hieta, дозволили створити тонкостінні теплообмінники з більшою площею поверхні для використання всередині Ampere. Вони застосовуються для відводу тепла до охолоджуючої рідини. Елементи двигуна, звичайно зроблені з декількох з’єднаних частин, утворені у вигляді однієї набагато легшою деталі. Отримана економія ваги зменшує інерцію й дозволяє значно збільшити обороти.

Ampere є двигун з постійними магнітами, які вбудовані в ротор, як спиці колеса. Зазвичай в такому випадку для магнітів використовується втулка-тримач, яка фіксує їх на місці. Подібна конструкція призводить до збільшення ваги. Розробникам Ampere вдалося обійтися без даного елемента. На додаток до цього, спиці дозволяють максимізувати магнітний потік і в той же час більш ефективно відводити тепло, ніж у звичайних електродвигунах.

 

Всі технологічні хитрощі дозволили інженерам підвищити максимальні оберти до 30 000 на хвилину, а потужність збільшилася до 299 к.с. І це для електромотора вагою всього 10 кг. Але й тут переваги Ampere не закінчуються: оскільки він відмінно охолоджується, то свої пікові характеристики здатний видавати протягом більш тривалого часу.

До речі, раніше компанія Equipmake розробляла високошвидкісні маховики для формульної команди Williams. Тому британці можуть з упевненістю заявляти про те, що свій електромотор вони створили з урахуванням досвіду у Формулі 1.

Поки немає інформації про те, коли Ampere з’явиться на серійних електромобілях.