На одному зі звичайних багатоповерхових паркінгів в американській Атланті знайшли електрокар EV1, розроблений концерном General Motors в кінці 90-х років. Пізніше увесь тираж відкликали та пустили під прес, але один автомобіль дивом зумів уникнути цієї долі.

У 1996 році штат Каліфорнія прийняв досить жорсткий закон щодо шкідливих викидів. Згідно з документом, кожен автовиробник повинен був продавати не менше 2%  автомобілів з нульовим викидом. Якщо компанія не дотримувалася цієї вимоги, їй просто закривали доступ на один з найбагатших ринків Америки.

Компанії General Motors довелося зосередити усі сили на розробці такого автомобіля. На проект EV1 було витрачено близько 1 млрд доларів, при цьому не зовсім зрозуміло, чому керівництво вирішило будувати електрокар саме з нуля, а не електрифікувати одну зі своїх поточних моделей. До того ж, інженерам довелося провести серйозну роботу, оскільки каліфорнійці навряд чи б погодилися пересісти на менш комфортний автомобіль тільки заради турботи про екологію.

Електромобіль EV1 вийшов досить легким – спорядження маса становила 1350 кг, причому 530 з них припадало на батарею, – а також дуже аеродинамічним – коефіцієнт лобового опору становив лише 0,19. Для порівняння, на даний час рекордсменом за цим показником є ​​електрокар Lightyear One – 0,20.

Запас ходу був доволі низьким,  лише 120 км – це стало результатом прагнення компанії знизити ціну, через що на першій модифікації застосовували дешеві свинцево-кислотні батареї. З 1999 року стали з’являтися версії з нікель-металгідридними батареями, завдяки чому пробіг збільшився до 240 км. Потужність трифазного асинхронного електромотора досягала 138 к.с., а максимальна швидкість була обмежена на 129 км/год.

Крім того, автомобіль отримав багате, навіть за сучасними мірками, оснащення. Уже в базовій комплектації електрокар GM EV1 комплектувався кондиціонером, електрообігрівом переднього та заднього стекла, круїз-контролем, електропідсилювачем керма, магнітолою, антибуксувальною системою та ABS.

Всього GM встиг випустити 1117 екземплярів EV1, поки e 2003 році влада Каліфорнії не переглянула законодавство – тепер автовиробникам потрібно було просто знижувати шкідливі викиди, а не в обов’язковому порядку прагнути до нульових.

Коли компанія General Motors вирішила закрити проект, власники та шанувальники марки, а також екоактивісти, влаштували декілька страйків. Дійшло до того, що прихильники електрифікації організували імпровізовані похорони моделі EV1.

Як би там не було, але електромобілі відійшли на задній план, а на зміну їм прийшли гібриди. Керівництву GM довелося згорнути виробництво EV1, а заодно вилучити усі автомобілі у клієнтів та знищити їх. Причини такого рішення достеменно не відомі, але беручи до уваги агресивну манеру ведення бізнесу американцями, можна припустити, що в GM побоялися того, що конкуренти викуплять автомобілі та вкрадуть їх розробки.

У 2004 році закінчилися останні терміни оренди (компанія не продавала автомобілі в особисте користування, а тільки надавала їх у лізинг). Через рік керівництво вирішило знищити всі екземпляри електромобілів, які зберіглися. Однак один екземпляр (хоча є недостовірна інформація, що уцілив ще один EV1), як можна судити по цим фото, все ж зумів уникнути пресу та пережити масове знищення.