Експерти з компанії Geotab, яка працює у галузі управління парком систем глобального позиціонування іта стеження за транспортними засобами, з’ясували, з якою швидкістю тягові батареї електрокарів втрачають ємність.

У дослідженні взяли участь 6300 електромобілів різних марок з усього світу. В результаті з’ясувалося, що в середньому батарея втрачає близько 2,3%  ємності в рік. Автори прийшли до висновку, що при таких маленьких втратах акумулятори можуть пережити навіть автомобілі, в яких вони встановлені.

При цьому експерти з Geolab наочно показали, наскільки сильно залежить ступінь та швидкість зносу при різних системах охолодження. Наприклад, у Tesla Model S, де використовується система рідинного охолодження, батарея за рік втратила всього 2,3% ємності. А ось у Nissan Leaf, де використовується пасивне повітряне охолодження, цей показник досяг вже 4,2%.

Як відзначають автори дослідження, зниження ефективності батареї може бути нелінійним – спочатку деградація може бути повільною, а потім – різко піти на збільшення. На швидкість зарядки також може впливати програмне забезпечення. За словами власників Tesla, воно сильно впливає на заряджання автомобіля.

Періодичність експлуатації, як з’ясувалося, майже не впливає на термін служби батареї, а ось клімат чинить серйозний вплив. У жаркому кліматі батарея буде «вмирати» швидше, ніж у холодному. Також на довговічність негативно впливає часте використання режиму швидкого заряджання.