В останні роки ми спостерігаємо стрімкий розвиток технологій швидкої зарядки електромобілів. Cерійні електрокари, які вже випускаються, технічно можливо зарядити на 100% менше ніж за годину. У перспективі нам обіцяють лічені хвилини. Та що там хвилини: у Формулі Е на повному серйозі планують здійснювати піт-стопи з підзарядкою батарей за 30 секунд.

Тим часом колумніст Forbes Бред Темплтон, який раніше працював в автопілотному підрозділі концерну Google, у своїй колонці висловив авторитетну думку про те, що масове будівництво надпотужних зарядних терміналів призведе тільки до збитків їхніх власників.

Перша теза Темплтона: зарядні термінали потужністю понад 50 кіловат дуже дорогі. Водночас Tesla вже зараз пропонує зарядку струмом потужністю 250 кіловат, а Porsche збирається побудувати мережу 350-кіловатних терміналів.

Друга теза Темплтона: велика кількість людей досі мислять як власники бензинових машин. Вони вважають, що на зарядній станції головне – зарядитися. Це подібно до того, як на заправній станції головне – заправитися паливом.  Але власники електрокарів мислять інакше. Для них зарядка є побічною дією, яке здійснюється тоді, коли вони витрачають свій час на відвідування кафе, ресторанів, театрів, торгових центрів або просто … сплять. Тобто зазвичай їм достатньо заряджатися під час здійснення інших справ.

Звідси третя теза автора колонки: на паркінгах біля будинку або в офісі цілком достатньо звичайних 220-вольтів зарядок потужністю 3,6 – 7,2 кВт.

Четвертий теза: вивчивши пропозиції на ринку постачальників зарядних терміналів, Темплтон підрахував, що 50-кіловатні пристрої у декілька разів дешевші за 250-кіловатні зарядки, тому власникам торгових і розважальних центрів, а також інших представникам сфери послуг, краще купувати такі пристрої, тим паче, що їх вистачає для зарядки електрокара за пару годин.

Нарешті, п’ята теза: швидкі зарядки теж потрібні, але тільки на заміських трасах, на маршрутах, де популярні великі пробіги.