У 2019 компанія Ford відсвяткувала 55-річчя з моменту виходу легендарного купе Mustang. Символічно, що в рік ювілею відбулася дуже важлива подія в історії моделі – представлено електричний кросовер Mustang Mach-E. Таким чином, знамените ім’я віднині належить не тільки брутальним купе класу muscle car. Mach-E – це одночасно і перший кросовер, і перший електромобіль Mustang.

Ford Mustang Mach-E: зовнішність, салон, розміри

Зовнішність новинки розробляли в європейському відділенні Ford під керівництвом шеф-дизайнера Ford Europe Мурата Гюлера. Здавалося б: оригінальний Мустанг – суто американський культурний феномен, чому стиль кросовера розробляли не американці? Все просто: Ford розраховує зробити цю модель глобальною, а такі автомобілі легше створювати в Європі, оскільки звідти особливості інших ринків сприймаються, так би мовити, більш повно.

Розробку електричного кросовера Ford розпочав у 2014 році, але рішення про використання для нього бренду Mustang взяли набагато пізніше – у 2016-му. За словами Гюлера, це змінило все в проекті, фактично він зазнав повної перезавантаження. Заради більш спортивного вигляду повністю переробили структуру і пропорції кузова, а дизайн стали будувати навколо стилістичного спадщини оригінального Мустанга.

«Кросовер не відтворює Мустанг буквально, він лише натхненний культовим автомобілем. Це правильний підхід, інакше люди говорили б: так це просто копія Мустанга. Ми прагнули створити класний дизайн, ви можете помітити, що кросовер не схожий на звичайні автомобілі з ДВЗ і в той же час в ньому відчувається аромат куп », – цитує Гюлера британське видання Autocar.

Відсилання до оригінального купе можна назвати фальшрадіаторну решітку у формі трапеції, «стегна» над задніми колісними арками та задні ліхтарі, складені з трьох вертикальних смужок.

Тим часом в інтер’єрі автомобіля нічого немає від Мустанга, тут він скоріше копіює салон електромобілів Tesla. Роль комбінації приладів виконує 10,2-дюймовий цифровий екран. У центральній консолі встановлений величезний 15,5-дюймовий вертикальний дисплей – через нього здійснюється управління багатьма другорядними функціями.

Зверніть увагу, що на електричному кросовері Форд енемає жодного блакитного овалу Ford, тільки силуети мустангіської конячки. З цієї моделі ім’я Mustang конвертується в повноцінний суббренд, під яким з’являться інші автомобілі різних розмірів.

До речі, довжина, ширина та висота Mach-E становлять 4712, 1881 та 1597 мм відповідно, тобто це середньорозмірний автомобіль, який можна порівняти з такими моделями, як Jaguar I-Pace або Mercedes-Benz EQC.

Технічні характеристики Ford Mustang Mach-E

В основу кроссовера лягла нова платформа Ford GE2 (Global Electrified 2) – фактично це суттєво перероблена під електричну силову установку архітектура C2, яка використовується на Focus та Kuga останніх поколінь.

Перший час модель пропонуватимуть з двома варіантами батарей та трьома варіантами силових установок. Базова конфігурація автомобіля – задньопривідна, тобто з колісною формулою 4×2. Вона оснащується електромотором потужністю 190 кВт (258 к.с.) або 210 кВт (286 к.с.). У першому випадку батарея має об`єм 75,7 кВтгод, у другому – 99 кВтгод. Крутний момент у обох двигунів однаковий – 415 Нм. Менш потужна версія має запас ходу на одному заряді за циклом EPA – 370 км, у більш потужної – 480 км.

Більш просунуті, повнопривідні версії оснащуються двома електромоторами (по одному на вісь). Тут конфігурації наступні: двигуни сукупної віддачею 190 кВт (258 к.с.) + батарея 75,7 кВтгод або двигун сукупної потужності 248 кВт (337 к.с.) + батарея 99 кВтгод. Крутний момент в обох варіантах дорівнює 565 Нм. Потужність базової повнопривідної машини дійсно повторює потужність заднього приводу, але тут вона розділена на дві осі, що забезпечує більш високі динамічні характеристики т більш стійку поведінку на дорозі. Обидва виконання 4×4 мають кращу динаміку розгону – 96 км/год з місця вони набирають за 5,5 секунди, тоді як варіантам 4×2 потрібно 6-6,5 секунди.

Споряджена маса Mustang Mach-E варіюється від 1993 до 2218 кг в залежності від модифікації, але максимальна швидкість всіх версій обмежена на рівні 178 км/год.

У кросовера два багажника: обсяг заднього становить 400 літрів, переднього – 100 літрів.

Cтарт продажу та ціна Ford Mustang Mach-E

Продаж  стартує в 2020 році.

У гамі моделі заявлені три спецверсії – First Edition, California Route 1 nf GT Performance. First One побудована на базі 337-сильної версії, вона відрізняється панорамним дахом в стандартній комплектації та деякими стилістичними особливостями, таке виконання буде випущено обмеженою партією на старті продажу. California Route 1 також буде мати якісь стилістичні особливості (не уточнюється, які), вона з’явиться у 2021 році. GT Performance стане спортивною модифікацією, вона отримає трансмісію 4×4 з моторами загальною потужністю 342 кВт (465 к.с.) та крутний момент 830 Нм. Розгін з місця до 96 км/год у такій версії займе лише 3,8 секунди.

Ціна електрокроссовера у США буде варіюватися від $ 40 000 до $ 65 000 в залежності від комплектації. Американські покупці можуть оформити попереднє замовлення вже зараз, для цього потрібно внести депозит у $ 500.