Команда Audi Sport Abt Schaeffler стала володарем кубка конструкторів в чемпіонаті світу на електричних болідах Formula E. В останній гонці сезону в Нью-Йорку Лукас ді Грассі та Даніель Абт зуміли набрати на 7 очок більше, ніж їх суперники з команди Techeetah, і в результаті перемогли в командному заліку з перевагою всього два очки.

Доля чемпіонату в особистому заліку вирішилася ще в суботу, коли пілот Techeetah Жан-Ерік Вернь набрав досить очків, щоб отримати титул достроково. У командному заліку, проте, перед останнім E-Prix Techeetah лідирувала лише з невеликою перевагою в п’ять очок, при цьому в теорії гонщики Audi могли набрати на двох до 47 очок, а Techeetah – жодного.

Такий фантастичний сценарій, втім не реалізувався. Кваліфікацію виграв Себастьян Буемі з Renault, що відразу позбавило суперників шансів заробити три кваліфікаційні очки. Далі усе непогано складалося для Techeetah – Лоттерер стартував другим, а Вернь третім – обоє попереду пілотів Audi.

І немов підтверджуючи свій чемпіонський статус, Вернь провів відмінний старт, сходу прорвавшись з третього місця в лідери гонки. Цей старт був такий успішний, що судді запідозрили фальстарт. При перегляді повтору, проте, з’ясувалося, що фальстарт дійсно мав місце бути – але не у Верня, а у Лоттерера. Останній встиг до цього часу випередити Буемі та їхав другим, проте був покараний десятисекундною штрафною зупинкою в боксах.

Лоттерер повернувся на трасу останнім, а Ді Грассі тим часом також випередив Буемі і до кінця дистанції дуже активно, але безуспішно атакував лідера. Даніэль Абт також обігнав Буемі, але відірватися не зміг. Більше того, після піт-стопу швейцарець навіть знову вирвався на третє місце, але потім помилився і знову поступився Абту. І знову не відстав.

Буквально до останнього круга в чемпіонаті зберігалася інтрига. Для того, щоб перемогти по очках, в Techeetah могли сподіватися на три обставини. По-перше, що Лоттерер прорветься назад в очкову зону. По-друге, що хтось з їх пілотів покаже кращий час круга, відібравши у Audi покладене за це єдине, але можливо вирішальне очко. По-третє, що Буемі знову обжене Абта в боротьбі за третє місце.

В результаті Лоттерер дійсно прорвався в очки, але лише на дев’яте місце, заробивши два очки. Буемі намагався, але так і не зміг випередити Абта. Більше того, саме Абт став автором кращого круга – завдяки цьому факту команду Techeetah втратило одне очко, а Audi його отримала! Як наслідок, з перевагою у два очки Audi стали чемпіонами світу в класі Formula E.

Гонкою в Нью-Йорку закінчився перший етап в історії чемпіонату Formula E, що розтягнувся на чотири роки. Досі гонщики використовували по суті одні і ті ж боліди. Починаючи з наступного сезону пілоти отримають принципово нові боліди з більш місткими батареями, що дозволяють обходитися без піт-стопів. Зміна машин означає кардинальну перестановку сил в чемпіонаті – переможцем може стати найнесподіваніша команда.

Втім, і самі команди багато в чому будуть іншими. Наприклад, Techeetah переходить з моторів Renault на електропривод від DS. Приходять і інші імениті автовиробники.

Зміняться і гонщики. Вже підтверджено, що в Formula E виступатиме віце-чемпіон “Формулы-1” Фелиппе Маса. І, з чуток, днями може бути оголошено про прихід в чемпіонат росіянина Данила Квята. Втім, детальніше про новий сезон ми напишемо ближче до його початку – перше E – Prix 2018-2019 відбудеться 15 грудня цього року.

Результати другого E-Prix Нью-Йорка

Гонщик Команда Відставання Очки
1 Жан-Ерік Вернь Techeetah 25
2 Лукас ді Грассі Audi Sport Abt Schaeffler 0,508 18
3 Даніель Абт Audi Sport Abt Schaeffler 1,287 15+1*
4 Себастьєн Буемі Renault e.dams 1,780 12+3*
5 Фелікс Розенквіст Mahindra Racing 12,146 10
6 Мітч Еванс Panasonic Jaguar Racing 20,050 8
7 Нельсон Піке-молодший Panasonic Jaguar Racing 20,592 6
8 Нік Хайдфельд Mahindra Racing 24,275 4
9 Андре Лоттерер Techeetah 28,821 2
10 Сем Берд DS Virgin Racing 32,810 1
11 Ніколя Прост Renault e.dams 34,100 0
12 Стефан Саразан MS+AD Andretti Racing 34,594 0
13 Ма Цін Хуа NIO 1 коло 0
14 Алекс Лінн DS Virgin Racing 1 коло 0
15 Антоніу Фелікс Да Кошта MS+AD Andretti Racing 3 кола 0
16 Маро Енгель Venturi зійшов 0
17 Лука Філіппі NIO зійшов 0
18 Жером Д’Амброзіо Dragon Racing зійшов 0
19 Хосе Марія Лопес Dragon Racing зійшов 0
20 Том Діллман Venturi зійшов 0

* Додаткові три очка отримує переможець кваліфікації, додаткове очко отримує автор найшвидшого кола в гонці

Результати чемпіоната світу Formula E 2017-2018 у заліку пілотів

Позиція Гонщик Команда Очки
1 Жан-Ерік Вернь Techeetah 198
2 Лукас ді Грассі Audi Sport Abt Schaeffler 144
3 Сем Берд DS Virgin Racing 143
4 Себастьєн Буемі Renault e.dams 125
5 Даніель Абт Audi Sport Abt Schaeffler 120
6 Фелікс Розенквіст Mahindra Racing 96
7 Мітч Еванс Panasonic Jaguar Racing 68
8 Андре Лоттерер Techeetah 64
9 Нельсон Піке-молодший Panasonic Jaguar Racing 51
10 Олівер Терві NIO 46
11 Нік Хайдфельд Mahindra Racing 42
12 Маро Енгель Venturi 31
13 Едоардо Мортара Venturi 29
14 Жером Д’Амброзіо Dragon Racing 27
15 Антоніу Фелікс Да Кошта MS+AD Andretti Racing 20
16 Алекс Лінн DS Virgin Racing 17
17 Хосе Марія Лопес Dragon Racing 14
18 Том Діллман Venturi 12
19 Ніколя Прост Renault e.dams 8
20 Том Блумквіст MS+AD Andretti Racing 4
21 Лука Филіппі NIO 1

 

Результати чемпіоната світу Formula E 2017-2018 у командному заліку

Позиція Команда Очки
1 Audi Sport Abt Schaeffler 264
2 Techeetah 262
3 DS Virgin Racing 160
4 Mahindra Racing 138
5 Renault e.dams 133
6 Panasonic Jaguar Racing 119
7 Venturi 72
8 NIO 47
9 Dragon Racing 41
10 MS+AD Andretti Racing 24