Альянс Hyundai і Kia провів онлайн-презентацію нової модульної платформи e-GMP, яка створюється спеціально для електромобілів. Ця архітектура дебютує в 2021 році разом з кросовером Ioniq 5.

Говорячи про платформу e-GMP, дуже складно уникнути порівняння з архітектурою Volkswagen MEB. У цих конструкцій багато спільного: батареї, що мають модульну конструкцію, можливість міняти колію і колісну базу, незалежна підвіска всіх коліс, а також задній привід в базі і повний в якості опції. Однак корейці врахували німецький досвід і додали своєму шасі кілька важливих особливостей.

Головна перевага e-GMP полягає в можливості зарядки 800-вольта струмом потужністю до 350 кіловат. Для порівняння, машини на MEB підтримують зарядку струмом з напругою до 408 вольт. Завдяки цьому, корейські електромобілі зможуть заряджатися до 80% за 18 хвилин, а за 5 хвилин отримувати заряд на 100 км шляху.

Цікаво, що сам автомобіль працює на 240-вольтому струмі. Для зарядки від терміналу з напругою у 400 або 800 вольт в автівках буде встановлено окремий трансформатор. Нагадаємо, що робоча напруга більшості сучасних електрокарів дорівнює приблизно 400 вольт, однак єдиного стандарту в індустрії поки немає.

Потужність бортового зарядного пристрою, який перетворює змінний струм від побутової електромережі на постійний для батареї, не повідомляється. Але відомо, що цей чарджер буде двостороннім. Іншими словами, електромобілі зможуть бути джерелами живлення для побутових електроприладів.

У Hyundai запевняють, що вони стануть першою компанією, що почала серійне виробництво компактних осьових модулів, які об’єднують в одному вузлі електродвигун, редуктор та електроніку керування. Самі мотори матимуть досить велику обертальність. Їх ротори зможуть працювати на 20 тисячах оборотів на хвилину.

Корейці також запевняють, що їхній інноваційний привід на 5% ощадливіший, ніж у конкурентів, за рахунок використання карбіду кремнію у напівпровідниках інвертору.

Опціонний передній електромотор буде поєднуватися з редуктором, у якого є щось на зразок нейтральної передачі. Іншими словами, у повного приводу буде можливість механічного відключення, що також повинно позитивно позначитися на витраті електроенергії.

Мінімальна ємність батарей для електромобілів на e-GMP становитиме 50 кіловат-годин. Максимальна перевищить 100 кіловат-годин. При створенні архітектури конструктори орієнтувалися на запас ходу у 500 км на одному заряді за циклом WLTP.

Топові електромобілі на базі e-GMP зможуть розганятися до 100 км/год за 3,5 секунди. Максимальна потужність не повідомляється, але вона повинна бути істотно вищою, ніж передбачає платформа Volkswagen MEB (там 306 к.с.). Максимальна швидкість нових корейських електрокарів становитиме 260 км/год.

Перші серійні машини на e-GMP, нагадаємо, з’являться наприкінці 2021 року. До 2025 року концерн Hyundai обіцяє випустити 23 електромобіля. Нова платформа використовуватиметься не тільки в масових електромобілях брендів Hyundai і Kia, але й  преміальних машинах суборенду Genesis.