elektromobil_byd

Китай поступово отримує контроль над усім виробничим ланцюгом електромобілів – від здобичі кобальту в Конго до виробництва акумуляторів і кінцевої зборки електрокарів.Це може привести до залежності світового ринку електротранспорту від китайських компаній, пише Wall Street Journal.

У Конго добувається 54% усього світового об’єму кобальту – металу, який використовується у виробництві літій-іонних батарей. Для електромобілів Конго – те ж, що Саудівська Аравія для двигунів внутрішнього згорання. Серед закупників сировини в Конго сьогодні – майже одні китайські компанії, які прагнуть «підім’яти» під себе увесь ланцюг постачань комплектуючих для електрокарів – від видобування кобальту до виробництва і продажу акумуляторів. Це недивно, оскільки Китай – найбільший у світі ринок електромобілів, де відповідно галузь вважається стратегічною в країні, а місцеві виробники акумуляторів субсидуються урядом.

Китайські компанії випускають вже 77% усієї переробленої з кобальту сировини. За даними CRU Group, у 2012 році вони ще займали долю в 67%. Скоро вони можуть добитися майже монопольного положення з 90% доль, вважає аналітик CRU Джордж Хеппель.

Проте Китай все ще не контролює саму здобич кобальту. Найбільші шахти в Конго належать швейцарській фірмі Glencore, яка добула там минулого року 27,4 тис. тонн кобальту. У компанії мають намір збільшити здобич в два рази в найближчі декілька років. Ще 30-40 тис. тонн добуваються приватниками, або невеликими китайськими компаніями накшталт Molybdenum і Zhejiang Huayou Cobalt.

За даними Darton Commodities, китайська влада сформувала резерви об’ємом 5 тис. тонн кобальту, що еквівалентно 15 дням світового споживання. Таким чином, вони хочуть забезпечити свій зростаючий ринок електромобілів. Збільшення присутності Китаю на цьому ринку може привести до зниження цін на акумулятори, а потім – і електромобілі. Однак, з іншого боку, низькі ціни можуть загальмувати розвиток нових технологій, вважають експерти.

Через високий попит на літій-іонні батареї з боку виробників електромобілів, ціни на сировину – літій і кобальт – виросли в три рази за останні три роки. Проте великі постачання літію з Австралії,які почалися нещодавно, можуть змінити ситуацію на ринку і привести до зниження цін.