Британська автомобільна компанія Lotus виграла тендер і отримає інвестиції від фонду Advanced Propulsion Centre, який фінансується урядом країни. Ці гроші будуть витрачені на створення платформи LEVA, яка стане основою для електромобілів нового покоління.

Поки про нову платформу відомо тільки те, що вона включатиме електричні силові установки нового покоління і вийде дуже легкою – з останнім у Lotus завжди все було все дуже добре. Де застосують нову платформу, невідомо, але не виключено, що йдеться про масову архітектуру, яку зможуть запозичити інші автовиробники.

У Lotus вже є проект електричного гіперкара Evija, який повинен стати найшвидшим дорожнім автомобілем у світі. З ним, втім, виникли проблеми. Спочатку силові установки і батарею машини розробляла знаменита компанія Williams Advanced Engineering, однак нещодавно стало відомо, що партнери посварилися, і тепер Lotus доведеться робити машину самостійно. Однак з огляду на ексклюзивність Evija, важко припустити, що проект LEVA має до неї якесь відношення.

Створення платформи для масових електрокарів також сумнівне. Річ у тім, що Lotus належить китайському концерну Geely, який вже розробив електромобільні архітектуру під ім’ям SEA. Також Geely належить марка Volvo, у якої є свої напрацювання в галузі шасі для електрокарів.

Таким чином, найбільш вірогідним варіантом є все ж розроблення платформи для спортивних електричних машин, але не для Evija, а для сімейства більш доступних моделей. Не виключено, що компанія хоче повернутися до планів розширити свій модельний ряд за рахунок спортивного седана і кросовера.

Нагадаємо, що саме шасі від Lotus лягло в основу найпершої моделі Tesla Roadster. Батарею і електромотор для неї американці робили вже самостійно, а при запуску Model S на конвеєр та наступних електромобілів архітектура Lotus більше не використовувалося.