Компанія Magna International, один з найбільших у світі виробників автокомпонентів, отримав грант від Міністерства енергетики США на розробку електромотора наступного покоління, призначеного для електромобілів. Проект реалізується спільно з Illinois Institute of Technology (Іллінойс) і University of Wisconsin-Madison (Вісконсін).

За технічним завданням новий мотор повинен у 8 разів перевершувати існуючі аналоги за питомою потужністю (співвідношення потужності до маси) і при цьому бути на 50% дешевшим. Зниження собівартості буде досягнуто за рахунок відмови від застосування постійних магнітів з рідкоземельних металів. Максимальна потужність перспективного мотора складе 125 кВт (170 к.с.).

«Зниження залежності від рідкоземельних магнітів вирішує дві основні проблеми, що заважають прискоренню електрифікації, – це джерела постачань сировини та висока собівартість», – відмічає прес-служба компанії з посиланням на слова директора Magna по технологіям Суомі Котагірі.

Крім самого електромотора проект передбачає розробку спеціально під нього трансмісії та інвертора. Тобто результатом робіт стане повністю готове рішення електричного приводу нового покоління. Зміст проекту (project scope) включатиме: нові матеріали, систему охолодження, технологію обмотування, імітаційні моделі, техніки контролю та оптимізації конструкції. Окремо підкреслюється, що мотор буде спочатку розроблятися під стандарти, що застосовуються в автопромі. Контроль собівартості виробу планують здійснювати на всіх етапах розробки. Представлять електромотор замовнику, тобто Міненерго США, у 2021 році.

Додамо, що відмові від постійних магнітів з рідкоземельних металів американці надають стратегічне значення. Розробка альтернативних рішень почалася ще у 2011 році, її просуванням займається підрозділ Міненерго США – Агентство передових досліджень в галузі енергетики (ARPA-E).