У жовтні минулого року компанія Mazda представила свій перший електромобіль – MX-30. Багато хто тоді був здивований тому, що у машини вийшли досить скромні характеристики – як запас ходу (батарея всього на 35,5 кВтгод), так і динаміка розгону. Тепер в компанії пояснили, чому так сталося.

Як заявляють японці, електромобілі з батареями більшої місткості завдають навколишньому середовищу шкоди не менше, а навіть більше, ніж дизельна Mazda3, навіть якщо батарея не замінюється, скажімо, на 100 000 миль (160 000 км) пробігу (через велику місткість АКБ вимагають  більшої кількості викиду двоокису вуглецю). У той же час, електромобіль з батареєю місткістю 35,5 кВтгод починає вигравати у дизеля з вироблення CO2 протягом терміну експлуатації, коли пробіг наближається до 80 000 км.

При цьому пробіг на одній зарядці Mazda CX-30 складе приблизно 210 км: враховуючи, що європейські водії у середньому проїжджають за день 50-60 км, цього більш ніж достатньо. Для тих, кому потрібна велика автономність, компанія розробляє «систему збільшення дальності» на основі компактного роторного двигуна.

Крім того, виробник заявив, що динаміку Mazda MX-30 обмежили навмисно, щоб електромобіль менше відрізнявся від машин з ДВЗ. Іінженери Mazda налаштували передачу крутного моменту електродвигунами так, щоб наблизити машину по динаміці до типового міському автомобілю з двигуном внутрішнього згоряння. В результаті розгін з місця до 100 км/год займає 9 с.