Компанія Mazda оголосила, що перетворить електричний кросовер MX-30, який дебютував восени минулого року, на модель з “подовжувачем запасу ходу” у вигляді компактного роторно-поршневого двигуна (РПД). Виробник вважає, що в такому вигляді автомобіль повинен стати набагато більш універсальним та привабливим для споживача.

Мало хто знає, але досвід оснащення електромобілів звичайними двигунами у Мазди вже є: подібне рішення компанія реалізувала на одному з прототипів – електричній версії невеликого хетча Mazda 2. На Mazda 2 EV роторний моторчик об’ємом 0,3 л використовувався в якості так званого «рейндж- екстендера»- генератора електрики, який збільшував запас ходу електромобіля. Схожа схема застосована, наприклад, на одній з модифікацій BMW i3. І за тим же принципом Mazda може побудувати нову силову установку для електрокросовера MX-30.

Mazda 2 EV

Продаж електромобіля повинні стартувати вже цього літа, і в Mazda спочатку планують оснащувати його досить скромною силовою установкою. Віддача мотора складе 145 к.с., а запас ходу – лише 200 км, оскільки продавати його будуть в першу чергу мешканцям японських мегаполісів. Однак у разі поставок MX-30 на експорт, невеликий запас ходу може стати відвертим браком моделі, тому в Mazda і заявили про те, що хочуть забезпечити кросовер бортовим генератором на базі роторного двигуна. Це рішення, як очікується, подвоїть дистанцію, яку кросовер здатний проїхати без підзарядки.

РПД як подовжувач запасу ходу електромобіля – цікаве рішення: він дуже компактний і плавно працює, а родові недоліки на кшталт високої витрати масла і брудного вихлопу будуть нівельовані малим робочим об’ємом, сучасними матеріалами і системою очищення. До того ж, послідовна схема range extender передбачає, що ДВЗ не пов’язаний безпосередньо з колесами, тобто працює тільки тоді, коли потрібно, і тільки в оптимальному сталому режимі, що дуже добре з екологічної точки зору.