Німецький концерн Daimler AG вирішив відмовитися від подальшої розробки електромобілів на паливних елементах. Компанія припинить випуск дрібносерійного водневого кросовера Mercedes-Benz GLC F-Cell.

Розробка Mercedes-Benz GLC F-Cell стала результатом «водневої» угоди з Ford і Nissan, що була укладена у 2013 році. Згідно з неї, усі три компанії повинні були зайнятися створення машин на паливних елементах та інфраструктури для заправки воднем. Але  до виробництва водневого авто справа дійшла тільки у німців.

GLC F-Cell представили влітку 2016 року, у виробництво SUV пішов у 2018 році. Він оснащений водневим двигуном і літій-іонними батареями, які можна заряджати від мережі. Запас ходу GLC F-Cell становить близько 500 км.  Однак у вільному продажу автомобіля не було – за увесь час Мерседес випустив кілька сотень екземплярів, які розійшлися по партнерам Daimler AG.

Насправді відмова німецького концерну від водневих двигунів не стала сюрпризом. Ще три роки тому Daimler AG відкрито заявляв про безперспективність цього напряму. Тоді глава концерну Дітер Цетше зробив ставку на звичайні батарейні електромобілі, які дешевші у розробці та виробництві.

У 2000-х автоконцерни покладали на водневі машини великі надії. До їх переваг відноситься великий запас ходу, можливість швидкого заправлення та відсутність шкідливих викидів. Відповідно, автомобілі на паливних елементах поєднують переваги електромобілів та машин з ДВЗ. Разом з тим  у них є два фатальних недоліки: висока вартість розробки і виробництва, а також відсутність інфраструктури. До того ж в останнє десятиліття електромобілі зробили великий стрибок, тому їх недоліки у вигляді малого запасу ходу і тривалого часу зарядки вже частково нівельовані.

Незважаючи на закриття теми водневих легковиків, Daimler AG не збирається повністю відмовлятися від напрацювань у сфері паливних осередків. 21 квітня концерн оголосив про створення з шведською Volvo Group спільного підприємства з розробки та виробництва водневих вантажівок. Для вантажівок паливні комірки підходять більше, оскільки їх висока вартість не настільки критична при комерційної експлуатації автомобіля. Крім того, у водневих установок не така велика вага, як у батарей, тобто вони не будуть «красти» вантажопідйомність машини.

Зараз у світі є три серійних водневих авто – японські Toyota Mirai і Honda Clarity FCV, а також корейський Hyundai Nexo. Крім того, свій водневий електромобіль готує BMW – на базі кросовера X5.