Lamborghini не випускає електромобілі (у всякому разі, поки що – є лише електроцепт Terzo Millennio, що представлений на фото), але з подачі саме цього італійського бренду може статися наступний стрибок у сфері електричного транспорту. Йдеться про розробку абсолютно нової технології суперконденсаторів у співпраці з Массачусетським технологічним інститутом (MIT).

Традиційні конденсатори давно використовуються в електроніці. Вони є свого роду електричним резервуаром, який може дуже швидко приймати заряд та настільки ж швидко віддавати його. Типове використання – накопичення енергії для підсилювачів, щоб згладити електроживлення або здійснити різкий викид енергії. Наприклад, з їх допомогою працює спалах у фотоапараті.

В електромобілях конденсатори можуть використовуватися для буферизації енергії.  Водночас вони поки  не можуть замінити батареї, оскільки не володіють великою місткістю.

Незважаючи на шум навколо конденсаторів в останні роки, вони застосовувалися у транспортних засобах ще два десятиліття тому. Наприклад, випущений у 2001 році прототип водневого автомобіля Honda FCX-V4 використовував ультраконденсатори, здатні видати до 30 кВт, але всього протягом 10-15 сек.

Усі суперконденсатори на даний час містять електроди з вуглецевим покриттям, але професор Мірча Дінка і його команда з MIT придумали новий клас матеріалів, які називаються металоорганічними каркасами (metal-organic frameworks, MOF). Вони пористі, як губка: «лабіринтова» структура дозволяє багаторазово збільшити площу внутрішньої поверхні для заданих габаритів та маси у порівнянні зі звичайними конденсаторами на основі вуглецю. А чим більше площа поверхні, тим більше енергії може зберігати суперконденсатор.

Але у металоорганічних каркасів є фатальний недолік: вони є поганими провідниками електрики. Через це їх і не можна використовувати в якості суперконденсаторів. Саме тут дослідники MIT і зробили прорив. Їхні MOF є електропровідними, що в поєднанні з великою площею поверхні відкриває можливості для збільшення енергетичної щільності.

За даними Autocar, поки конденсатори на основі металоорганічних каркасів є лише відправною точкою для подальшої еволюції цієї технології. Сподіватися на черговий прорив передчасно – скільки за останнє десятиліття ми бачили порожніх обіцянок. Але винахід MIT та Lamborghini може дати поштовх новим розробкам у цій сфері.