Група вчених зі Стенфордського університету провела дослідження та отримала новий електроліт для літій-металевих акумуляторів. Їхня стаття була опублікована в науковому журналі Nature Energy, її переказ наводить видання Techxplore.com.

Зараз в електромобілях використовуються літій-іонні батареї, в яких катод зроблений з використанням літію, а анод, як правило, роблять з графіту. Існують також літій-металеві акумулятори, в яких графіт замінюється на металевий літій.

Ємність літій-металевих акумуляторів може бути вдвічі вищою при тій смій вазі, що і у літій-іонних. Однак досі проблема полягала в тому, що агресивний електроліт негативно впливав на літій анода: з цього металу на поверхні елемента починали утворюватися мікроструктури, що нагадують гілки дерев, після чого акумулятор виходив з ладу або навіть займався.

Вченим вдалося створити нову молекулу електроліту, додавши до її формули атом фтору. Нова речовина отримала назву FDMB (на фото зверху воно справа).

На випробуваннях після 420 циклів заряджання та розряджання деградація акумулятора з новим електролітом склала лише 10%. Для електрокара з пробігом на одному заряді 400 км це рівносильно сумарному пробігу у 170 тис. км.

Для порівняння, з іншими типами електролітів літій-металеві акумулятори повністю виходили з ладу після 30 циклів заряджання.

Дослідники відзначають, що вони стали не першими винахідниками електроліту для літій-металевих батарей. Однак варіанти, що були запропоновані раніше, відрізнялися зайвою складністю, великою ціною та проблемами з масовим виробництвом. На відміну від них електроліт FDMB досить дешевий та потенційно простий у промисловому виробництві.