Лише один відсоток з нових електромобільних стартапов у КНР зможуть перетворитися на повноцінних автовиробників. Про це в інтерв’ю Bloomberg заявив один з керівників фонду NIO Capital Ян Чу. Сам фонд пов’язаний з автовиробником електрокарів NIO, проте його керівництво розглядає можливості інвестувати і в інші стартапи.

На думку Яна Чу, інвестиції в молоді китайські компанії, які тільки збираються випускати електрокари, зараз виглядають дуже ризикованими. Принаймні фонди, подібні NIO Capital, вважають за краще ставати міноритарними інвесторами в таких проектах, уникаючи ставати головними джерелами фінансування. На те є ряд причин:

По-перше, стартапи, не маючи виробничих потужностей, оцінюють себе іноді у декілька разів дорожче ніж вже існуючі виробники автівок з ДВЗ. По-друге, Китай вже дозволив іноземним автоконцернам будувати локальні заводи з виробництва електрокарів зі 100% зарубіжним капіталом – першою цим шансом скористалася Tesla.

Нарешті, торговельна війна, розгорнута проти Китаю американською адміністрацією на чолі з президентом Трампом, призводить до того, що великі світові автовиробники накшталт BMW через побоювання збільшення мита на імпорт стануть розширювати виробництво електромобілів безпосередньо у Китаї.

Усі ці чинники, на думку Яна Чу, дуже серйозно посилюють конкуренцію на ринку електрокарів, не залишаючи молодим стартапам практично жодних шансів.

Цікаво, що сама компанія NIO лише нещодавно перейшла з розряду стартапов до рангу повноцінних автовиробників: в червні в Китаї почався випуск першої масової моделі марки, електричного кросовера ES8.