Компанія Nissan офіційно представила новий електричний кросовер Ariya. Це серійна модель, зроблена за мотивами торішнього концепт-кара.

Багато хто уявляв собі новинку таким собі повнопривідним Nissan Leaf зі збільшеним кліренсом. Але в реальності автомобіль виявився більш просунутим.

Якщо у Nissan Leaf топовою є батарея на 62 кіловат-години, то у Ariya базовий блок акумуляторів вміщує 65 кіловат-годин, з яких 63 доступні водієві. В топі взагалі пропонується батарея на 90 кіловат-годин, з яких доступні 87. За ємністю акумуляторів Nissan перевершує не тільки такі перспективні моделі як Volkswagen ID.4, але й  Tesla Model Y.

Також вражає потужність, яку неможна порівняти з Nissan Leaf. Базові версії оснащені одним електромотором потужністю 218 к.с., який розганяє кросовер до 100 км/год за 7,5 сек. Цікаво, що в прес-релізі не уточняється, який привід для автомобіля буде базовим: передній або задній, але, швидше за все, ведучими будуть саме передні колеса.

Моноприводна версія з 87-кіловатної батареєю розвиває вже 242 л.с. Однак швидшою машина від цього не стає: позначається зросла маса. Так що до 100 км / год така Ariya розганяється за 7,6 секунди.

Повнопривідних двомоторних версій три. Базова оснащена все тієї ж 63-кіловатної батареєю і моторами, які сукупно видають 279 л.с., розганяючи кросовер до 100 км/год за 5,9 секунди. З 87-кіловатною батареєю цей автомобіль розвиває вже 306 к.с. і розганяється до «сотні» за 5,7 сек.

Нарешті, у Ariya буде версія Performance з тим самим блоком акумуляторів, але з електромоторами сумарною потужністю 394 к.с. Така зможе розганятися до 100 км/год за 5,1 секунди!

Запас ходу наведено за методикою WLTP і носить попередній характер. Так, найменше може проїхати повнопривідний автомобіль з 63-кіловатної батареєю: йому заряду вистачає на 340 км. У моноприводному виконанні він проїжджає вже 360 км.

З машин зі старшим блоком акумуляторів «найпрожерлівіша» версія  – Performance. Їй енергії вистачає на 400 км. Звичайний повнопривідний варіант може проїхати 460 км. Нарешті, найбільший запас ходу має моноприводна Ariya з 87-кіловатної батареєю – вона проїжджає на одному заряді 500 км.

Крім того, позашляховику обіцяні три режими роботи їздової електроніки (стандартний, спортивний і екологічний), а повнопривідним версіями додадуть ще й «сніговий» для слизьких доріг. Забезпечили новинку і просунутою системою рекуперації, при найефективніших налаштуваннях якої для повноцінного уповільнення досить відпустити педаль акселератора: стверджується, що в цьому режимі керувати кросовером в більшості ситуацій можна взагалі без педалі гальма. А ще кросовер оснащено також системою напівавтономного курвання ProPilot.

Нарешті, до обладнання Nissan Arya увійшла активна рідинна система охолодження батарей, якої так не вистачає Nissan Leaf.

Творці називають свій автомобіль крос-купе. Це п’ятимісна машина з великою колісною базою у 2775 мм, але з усередненими зовнішніми габаритами: її довжина 4595 мм, ширина – 1850 мм, висота – 1660 мм.

Пізніше Nissan обіцяє оголосити, на яких ринках буде продаватися Ariya, а також назвати ціни. Чесно зізнатися, дивлячись на такі технічні характеристики є велика ймовірність, що вартість кросовера може виявитися досить відчутною.