сонячная-батарея-электромобиль

У японському концерні Panasonic вважають виробництво сонячних батарей для встановлення їх на дахи електромобілів новим перспективним бізнесом. Сучасні технології вже зараз роблять таке рішення виправданим.

«Автомобільні дахи можуть стати новим ринком для сонячних батарей», – стверджує генеральний менеджер Panasonic Сінго Окамото. «Ми зробили історію в автопромисловості і в сонячній промисловості, уперше використовуючи сонячні батареї в масовому автовиробництві».

Перші сонячні панелі з’явилися на дахах ще старих Nissan Leaf і Toyota Prius. Проте спочатку це були малопотужні джерела енергії, які використовувалися тільки для живлення вентилятора, який провітрює салон
машини під час стоянки на спеці.

Ще кілька років тому інженери були упевнені, що сонячні панелі на дахах електрокарів – це дорого, складно і при цьому неефективно. Проте в Panasonic стверджують, що технології за останні роки істотно покращалися.

Як приклад наводиться сучасний плагін-гібрид Toyota Prius PHV, оснащений сонячними батареями Panasonic (за станом на квітень – 9% продажів від усіх продажів Prius). Нині їх енергії вистачає на те, щоб збільшити запас ходу автомобіля на електротязі на 2,9-6,1 км в день залежно від погоди.

У Panasonic стверджують, що це не межа. Вже зараз цілком можливо створити такий сонячний дах для електромобіля, який збільшуватиме запас ходу на 10 км в день. Схоже, в перспективі встановлення сонячних панелей на горизонтальні площини електрокарів стане мейнстрімом. Принаймні, в Tesla вже заявили, що в майбутньому подібний дах з’явиться у Model 3.