З’явилися нові подробиці щодо проєкту національних польських електромобілів Izera. Нагадаємо, демонстраційні прототипи цих машин представили наприкінці липня. Тепер стало відомо, де вироблятимуть майбутні автомобілі.

Компанія ElectroMobility, яка є спільним підприємством чотирьох держкомпаній та відповідальна за реалізацію Izera, вибрала для будівництва відповідного заводу південний промисловий регіон Сілезія. Нове підприємство розташовуватиметься в містечку Явожно. В цілому планується створити близько 15 000 робочих місць, з них 3000 – на самій фабриці, ще 12 000 – у постачальників тасубпідрядників.

Уряд Польщі сподівається, що реалізація плану допоможе створити в країні сильний автопром, за обсягами випуску і мультиплікативного ефекту для економіки він не буде поступатися сусіднім Чехії та Словаччині.

Спочатку свої електромобілі поляки планували запустити виробництво в 2023 році, тепер термін пересунули на 2024 рік. Поки що готова лише «оболонка» цих машин: екстер’єри для електромобілів Izera – хетчбека і кросовера – розробила італійська студія Torino Design. А ось з платформою конкретики немає. ElectroMobility заявила, що придбає ліцензію на архітектуру в іноземного партнера, але поки не сказала, у якого саме. Втім, за інформацією німецького видання Deutsche Welle, польська компанія веде переговори з Volkswagen AG з приводу платформи MEB, паралельно вона контактує з Toyota Motor і Hyundai Motor. Німецький варіант має є як мінімум дві переваги. По-перше, MEB вже точно стане використовувати Ford, тобто VW позитивно ставиться до ідеї надання доступу своєї розробки стороннім виробникам. По-друге, у німецького концерну є підприємства в Чехії і Словаччині, що істотно спрощує логістичні моменти.

Нагадаємо, електромобілі Izera випустять з батареями стандартної і збільшеної місткості. На одному заряді запас ходу досягне 400 км. Акумулятори можна буде заряджати від побутової мережі або від станцій швидкої зарядки. Розгін з місця до 100 км/год займе 8 секунд, максимальна швидкість становитиме 160 км/год.