Минулого тижня в США почався продаж початкової версії електричного фастбека Porsche Taycan 4S. У «базі» він має батареєю ємністю 79 кВтгод, яка забезпечує запас ходу 326 км. Однак перші власники заявляють, що в реальному житті Taycan здатний проїхати значно більше.

«Далекобійність» електромобілів, як і витрата палива автомобілів з ДВЗ, є гарячою темою для дискусій. Проблема в тому, що виробник завжди прагне вказати максимально вигідні показники, тобто більший запас ходу і меншу витрату. Саме тому власники зазвичай з тугою дивляться на таблицю характеристик: домогтися таких значень майже неможливо.

Але з Porsche Taycan відбулося все навпаки. Метт Фара, один з перших власників електромобіля в США, вирішив перевірити, скільки він зможе проїхати на одному заряді. Він не застосовував різних хитрощів, спрямованих на те, щоб вичавити максимум (наприклад, рух з постійно невеликою швидкістю з мінімальною кількістю гальмувань). Автомобіліст просто використовував свою машину для звичайних поїздок. Він користувався клімат-контролем, вентиляцією сидінь та  іншими системами, які забирають заряд. А також пересувався при ввімкненому на 112 км/год круїз-контролі, що теж не можна назвати найоптимальнішим для електромобіля режимом керування.

У підсумку Метту вдалося проїхати 444 км, а на момент підключення до зарядки бортовий комп’ютер повідомляв, що залишковий запас ходу становить 29 км. У сумі виходить 473 км, тобто на 146 км, або майже у півтора рази більше, ніж говорять офіційні дані.

Як таке взагалі можливо? Річ у тім, що в США запас ходу для електромобілів визначає не сам виробник, а Агентство з охорони навколишнього середовища (United States Environmental Protection Agency, EPA). Воно суворо підходить до оцінки автомобілів, тому часом виходить так, що в реальності можна домогтися більш вражаючих результатів, ніж декларує компанія. А ось за міжнародним циклом WLTP у  Porsche Taycan 4S більш оптимістичні цифри – 463 км.

До речі, на початку квітня e-move розповідали про те, скільки можуть проїхати різні електромобілі в реальних умовах. Виявилося, що e багатьох випадках рейтинг EPA дійсно близький до істини. Хоча чомусь для Тесла EPA істотно завищує очікуваний пробіг на одному заряді.