Колишній головний конструктор Tesla Model S, а зараз гендиректор стартапу Lucid Пітер Роулінсон представив серійну версію свого нового седана – Air. Як і очікувалося, новинка майже за всіма параметрами перевершує Model S, зокрема, і за ціною.

Концепт седана Air був представлений компанією ще наприкінці2016 року. Серійна машина в цілому повторює дизайн концепту, проте оформлення кузова стало дещо лаконічнішим.

Власне, більшість параметрів нам вже були відомі. Це седан, який трохи більший за Model S і позиціонується як автомобіль представницького класу. Характерний профіль кузова з короткими капотом і багажником продиктований аеродинамікою.

Коефіцієнт лобового аеродинамічного опору у Lucid Air дорівнює всього 0,21 проти 0,24 у Model S. Більшість бензинових аналогів мають коефіцієнт аеродинамічного опору 0,25+.

Салон Lucid Air, незважаючи на преміальне позиціонування, виглядає досить скромним. Компанія не стала робити великий центральний дисплей як у Tesla, зате поставила 34-дюймовий горизонтальний дисплей, який замінює традиційні прилади.

 

На старті продажу буде запропоновано три версії. Найпростіша Air Touring зможе проїжджати на одному заряді до 653 км за методикою EPA. Об’єм тягової батареї не називається, зате відома потужність – 620 к.с. Судячи з усього, це віддача одного мотора, що обертає тільки задні колеса.

До 100 км/год такий седан розганяється за 3,2 секунди, а його максимальна швидкість становить 250 км/год. Ціна в США – від 95 тисяч доларів без урахування державних дотацій.

Наступна версія Air Grand Touring варто вже 139 тисяч доларів. Покупець отримує 800 к.с. і повний привід, розгін до 100 км/год скорочується до 3 секунд, а максимальна швидкість зростає до 270 км/год. Такий Lucid комплектується батареєю на 113 кіловат-годин і є найдалекобійнішим в лінійці: його запас становить 832 км.

На вершині модельної гами знаходиться Lucid Air Dream Edition. Він має потужність у 1080 к.с., розганяється до сотні за 2,5 секунди і проїжджає чверть милі (402 м) зі стартом з місця за рекордні 9,9 секунди. Правда, запасом ходу доведеться пожертвувати: така машина проїжджає 809 км на стандартних 19-дюймових колесах або 749 на опційних 21-дюймових. Ціни на Lucid Air Dream Edition починається від 169 тисяч доларів.

Всі три модифікації надійдуть у продаж у другому кварталі 2021 року. Однак в майбутньому нас чекають ще дві версії Lucid Air.

Перша – це бюджетна модель, про яку поки відомо тільки те, що її ціна буде менше 80 тисяч доларів. Таку готують до виходу на ринок у 2022 році. А друга, навпаки, спортивна модифікація з двома моторами ззаду і одним спереду. Коли вона надійде в продаж, поки невідомо.

На презентації також уточнили параметри швидкої зарядки. Автомобіль здатний заряджатися струмом напругою 924 Вт. Це рекорд: більшість сучасних електрокарів заряджаються струмом з напругою близько 400 вольт і тільки Porsche Taycan підтримує зарядку струмом у 800 вольт.

Завдяки підвищенній напрузі, батареї можна передавати більше енергії при тій самій силі струму. Так, максимальна потужність зарядки Lucid Air може перевищувати 350 кіловат. Для порівняння, Tesla Model S приймає тільки 250 кіловат, а Porsche Taycan – 270 кіловат, хоча в майбутньому для нього обіцяно до 350 кіловат.

Єдине, в чому Lucid Air поки виглядає дещо скромно – це технології автопілота. Автомобіль оснащений базовими функціями на зразок активного круїз-контролю, системи утримання в смузі або автоматичного паркування. Однак все це є і у вельми демократичного Volkswagen ID.3.

З чуток, в Tesla працюють над серйозно оновленою версією Model S. Так чи інакше, але «еска» все ж дешевша за Lucid Air, тому ми віримо, що місця на ринку знайдеться обом електрокарам.