Чеська марка Skoda офіційно представила в Празі свій перший масовий електромобіль – кросовер Enyaq iV. Попередні замовлення на машину вже приймаються, а її доставки почнуться у 2021 році.

Власне, не було ніякого секрету в тому, що машина побудована на платформі MEB і є, по суті, чеським переосмисленням Volkswagen ID.4. Однак Skoda зрадила б собі, не запропонуй деякі оригінальні рішення на кшталт тканинного оздоблення панелі приладів або кришки бачка склоомивача, яка в розкритому стані трансформується у воронку.

На вибір представлять п’ять варіантів виконання. Базова версія Enyaq 50 iV отримає тільки задній привід потужністю 148 к.с. і батарею на 52 кіловат-години, якої вистачить на 340 кілометрів за циклом WLTP. Це досить спокійний автомобіль, який розганяється до 100 км/год лише за 11,4 секунди.

Наступна версія з індексом 60 може похвалитися вже 180 к.с. і батареєю на 58 кіловат-годин. Вона проїжджає 390 кілометрів і до «сотні» розганяється за 8,5 секунди.

Задньопривідна версія з індексом 80 – «найдалекобійніша». Завдяки 77-кіловатній батареї її запас ходу станеовить 510 кілометрів, а 204-сильний електромотор скорочує розгін до 100 км/год до 8,5 секунд.

Всі описані версії – задньопривідні. Повнопривідні версії будуть тільки з 77-кіловатними батареями. Це варіант на 265 к.с., який набирає сотню за 6,9 секунди і 306-сильна версія RS. Остання є найпотужнішою серійною Skoda в історії. До 100 км/год така машина розганяється за 6,2 секунди. Запас ходу обох становить 460 км.

Цікаво, що чехи дуже консервативно обмежили максимальну швидкість Enyaq. Всі версії не вміють розганятися швидше 160 км|год і тільки у RS обмежувач спрацьовує на швидкості 180 км/год.

Заряджати автомобіль можна буде від терміналу швидкої зарядки постійним струмом потужністю до 125 кіловат. Правда, така можливість пропонується лише в якості опції, а в «базі» доступна зарядка до 50 кВт. Бортовий зарядний пристрій, який перетворює змінний струм, «перетравлює» до 11 кіловат.

Якщо говорити про дизайн, то головним рішенням творців Enyaq iV можна вважати «кришталеву» фальшиву радіаторну решітку. Так, в «Шкоді» теж не зважилися випустити машину зовсім без неї. Але зробили її … прозорою, та ще й зі світлодіодним габаритним підсвічуванням. Здалеку здається, що це хромовані металеві ребра. Але насправді – гладка прозора поверхня.

Можливо, саме тому Skoda вийшла більш обтічною у порівнянні з VW коефіцієнт лобового опору у неї дорівнює 0,27 проти 0,28 у німецького побратима. Для порівняння, у кросовера Tesla Model Y, дизайнери які ніяк не рефлексували з приводу відсутності решітки радіатора і навіть не намагалися її чимось сфальсифікувати, коефіцієнт лобового опору дорівнює 0,23.

На передній панелі домінує центральний 13-дюймовий сенсорний екран з підтримкою жестів, голосових команд і e-SIM. А ось розмір екрану, який замінив приладову панель, за сучасними мірками сміховинний – лише 5,3 дюйма. Зате є проекційний дисплей (правда, теж скромного розміру).

Моделі з індексом 60 і 80 можна замовити в особливій версії, обмеженою кількістю 1895. Це рік заснування марки Skoda, яка в цьому році святкує своє 125-річчя. Однак ніяких переваг крім унікального кольору кузова і спеціальних колісних дисків особлива серія не дає.

У себе на батьківщині найдоступніший Enyaq iV коштуватиме від €40 400.