Команда студентів зі Швейцарської вищої технічної школи Цюріха побудувала діючий прототип електричного мотоцикла з незвичним для двоколісної техніки запасом ходу – 400 км. Електробайк назвали Ethec.

Власне, саме малий запас ходу досі залишається головним недоліком електричних мотоциклів – для його збільшення вимагається громіздка батарея, яка просто не поміщається у двоколісному транспортному засобі. Тому, розробникам Ethec довелося впровадити декілька інновацій.

ethec-electromotobike-prototype

Перша – це масляна система охолодження батарей, яка остуджує кожний з 1260 пальчикових літій-іонних елементів живлення окремо. Завдяки цьому, акумулятори вдалося розмістити дуже щільно, не боючись їх перегрівання. Цей підхід також зробив можливим швидку зарядку – повне наповнення батареї відбувається «приблизно за годину».

В результаті у раму мотоцикла помістилася батарея місткістю 15 кВтгод. Проте для забезпечення запасу ходу у 400 км довелося застосувати ще одну інновацію. Як вірно помітили студенти, у мотоциклів 75% гальмівної сили при уповільненні доводиться на переднє колесо. Тому для більш ефективної рекуперації енергії гальмування мотор-генератор було вирішено розмістити не лише в маточині заднього, але і в маточині переднього колеса.

ethec-electric-motobike

Таким чином Ethec – це повнопривідний байк з моторами, що видають 30 к.с. тривалої потужності та 68 к.с. пікової потужності. Мотоцикл, проте, створений в єдиному екземплярі і поки що у творців немає планів серійного виробництва. Втім, не виключено, що з появою інвестора ситуація може змінитися.