Представлений наприкінці листопада електричний пікап Tesla Cybertruck спровокував чимало суперечок. Багато питань викликав неординарний вигляд автомобіля, причому не тільки з точки зору естетики, а й з позиції функціональності. Як з такими «рубаними» формами електротраку вдасться пройти тести на безпеку для пішоходів? Чи зможе він похвалитися гарним запасом ходу при аеродинаміці «цегли? Як би там не було, але з останнім фактором все не настільки очевидно: авіаційно-космічний інженер Джастін Мартін не зміг дочекатися оголошення офіційних даних щодо аеродинамічного опору, тому самостійно провів серію тестів. Результати його здивували.

Електромобілі Tesla завжди були обтічними. Наприклад, для Model 3 заявляється коефіцієнт аеродинамічного опору (Cd) 0,23, що є одним з найкращих показників серед всіх серійних автомобілів. Але Cybertruck зовсім не схожий на попередні творіння Тесли.

Щоб розібратися в цьому питанні, Джастін побудував і випробував на комп’ютері тривимірні моделі Tesla Cybertruck, Ram 1500 і Ford F-150. Останні два – наймасовіші пікапи на американському ринку.

Згідно комп’ютерної симуляції, при швидкості 96 км/год (60 миль на годину) для представлених автомобілів були отримані наступні значення Cd:

  • Cybertruck – 0,39;
  • Dodge Ram – 0,59;
  • Ford F-150 – 0,56.

Як бачимо, електричний пікап Tesla істотно перевершив конкурентів у питанні обтічності. Поки складно зрозуміти, як же інженерам Тесли вдалося зробити настільки аеродинамічно вивірений автомобіль при настільки візуально грубому екстер’єрі.

Але тут є кілька застережень. По-перше, інженер використовував тривимірні моделі Dodge і Ford минулих поколінь.

По-друге, F-150 використаний у версії Raptor, тобто зі збільшеним дорожнім просвітом, величезними колесами та іншими доробками, які явно не робилися під оптимізацію аеродинаміки.

По-третє, сам Джастін Мартін визнає, що він використовував не найостанніше програмне забезпечення.

По-четверте, тривимірні моделі мають похибки в геометрії, оскільки не є офіційними. Але ж навіть невелике відхилення в геометрії може привести до серйозного перекручування аеродинамічних характеристик.

Нарешті, сам Dodge заявляє для свого пікапа 1500 зовсім інше значення Cd – лише 0,36.

З іншого боку, Ілон Маск вже прокоментував результати дослідження і заявив, що значення 0,39 не є межею для Cybertruck: при доопрацюванні форми кузова та встановлення додаткових елементів можна домогтися зниження коефіцієнта опору до 0,30. Іншими словами, глава Tesla підтвердив справедливість висновків вченого щодо Tesla Cybertruck.