Компанія TOGG, яка з 2017 року розробляє «перший національний турецький автомобіль», повідомила про те, що успішно запатентувала дизайн своїх майбутніх моделей в Європейському патентному бюро (EUIPO). До кінця цього року компанія планує отримати аналогічні патенти на свої машини в Азії та Америці.

Кросовер TOGG

«Охоронні документи на дизайн схвалені на наступні п’ять років. Протягом цього періоду дизайн автомобілів TOGG захищений від повного або часткового копіювання іншими фірмами», – йдеться у заяві TOGG.

Кросовер TOGG
Кросовер TOGG

TOGG  (розшифровується як Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu, тобто Турецьке автомобільне спільне підприємство) представила свої перші прототипи автомобілів наприкінці грудня 2019 року – це побудовані на єдиній платформі средньорозмірні електромобілі типу седан та кросовер. Дизайн електромобілів «під ключ» розробило італійське ательє Pininfarina. Деякі деталі екстер’єру художники навмисне виконали на мотив турецької культури – зокрема, зуби фальшрадіаторної решітки та спиці колісних дисків за своєю конфігурації відсилають до традиційного малюнку тюльпанів на килимах.

Кросовер TOGG

У повному складі сімейство «національних турецьких автомобілів» окрім вище згаданих моделей включає гетчбек класу C, кросовер класу B та компактвен класу B (їх ще не представили). Всі машини будуть мати оригінальні конструкцію і дизайн, відзначають в компанії. Платформа розробляється максимально ефективною, комфортною, надійною і безпечною.

Кросовер TOGG
Кросовер TOGG
Кросовер TOGG

Технічні характеристики поки відомі тільки для кросовера. У базовій задньопривідній версії він має 200-сильний електромотор, а в повнопривідній модифікації загальна віддача моторів становить 400 к.с. Розгін з місця до 100 км/год у 4×2 займає 7,6 сек, а у 4×4 – лише 4,8 сек. Запас ходу на одному зарядя варіюється від 300 до 480 км – в залежності від ємності батарей. Передбачена швидка підзарядка за 30 хвилин, на батареї дається заводська гарантія вісім років.

Седан TOGG

В оснащенні електромобілів запланована система автопілота другого рівня – вона може повністю керувати автомобілем (прискорення, гальмування, кермо), але вимагає від водія постійної готовності до втручання. В майбутньому планується модернізація системи автопілота до третього рівня, яка не вимагатиме від водія негайної реакції.

Седан TOGG

По-справжньому цікавою інновацією TOGG є голографічний асистент, який методом доповненої реальності в тривимірному вигляді транслює перед очима водія підказки навігатора та іншу важливу інформацію.

Седан TOGG

Загальні інвестиції в проект TOGG – $3,7 млрд, на ці гроші, зокрема, побудований новий завод (у місті Бурса) потужністю 175 000 електромобілів на рік.

Гамма TOGG включатиме п’ять моделей різних класів. Перша товарна продукція зійде з конвеєра підприємства у 2022 році, машини будуть продавати не тільки на внутрішньому ринку, їх також розраховують експортувати. Мультиплікативний ефект проекту для турецької економіки до 2037 року оцінюється у $50 млрд. Виконавчим директором TOGG найняли Мехмета Гуркало Каракаса, колишнього топ-менеджера Bosch, операційним директором – Серджіо Роча, колишнього главу GM Korea. Співзасновниками TOGG є корпорації Anadolu, BMC, Koc, Turkcell, Zorlu та Vestel.Додамо, що перша спроба створити автомобіль в Туреччині відбулася у 1961 році – тоді в країні розробили седан під назвою Devrim (що в перекладі  – «Революція»). Машину зробили в стислі терміни, прототипи виявилися сирими, і проект так і не отримав розвитку. Згодом у Туреччині з’явилася власна марка Anadol, під якою випускали автомобілі, створені на замовлення сторонніми компаніями. До теперішнього часу  цього бренду вже немає.

Зараз у Туреччині активно випускають вантажний та комерційний транспорт зусиллями безлічі спільних підприємств, організованих за участю зарубіжних компаній. Легкові автомобілі в Туреччині виробляють Ford, Fiat, Renault, Toyota і Hyundai. Але TOGG – це суто перший національний автовиробник, у якого, схоже, вийшло зрушити справу з мертвої точки.