Шведська марка Polestar, що входить до складу групи Geely-Volvo, проаналізувала «вуглецевий слід» електромобіля Polestar 2 та звичайного Volvo XC40. З’ясувалося, що найбільше парникових газів викидається в повітря при виробництві самої машини і батарей, а щоб зрівнятися за цим показником з XC40, «двійці» потрібно проїхати як мінімум 50 000 км.

У питаннях екології головний виконавчий директор Polestar Томас Інгенлат схиляється до відкритого діалогу з покупцями: «Виробники не завжди чесні зі споживачами, коли мова заходить про вплив їх продукції на навколишнє середовище. Це не правильно. Ми повинні розповідати все як є – навіть якщо така правда не завжди приємна». Інгенлат закликає компанії перейти на єдину методику розрахунку викидів CO₂ і вже перестати говорити про електрокари як про панацею для екології.

Внутрішнє дослідження Polestar показало, що батарейні моделі – це шлях до кліматичного нейтралітету (в теорії climate neutrality означає, що всі викиди парникових газів компенсуються за рахунок впровадження вуглецево-негативних проектів, що поглинають вуглекислоту з атмосфери, або створення продуктів з нульовим показником викидів) – але велике значення має рівень розвитку технологій. Компанія проаналізувала «вуглецевий слід» електромобіля Polestar 2 і звичайного Volvo XC40 (у останього, до речі, є електрична версія – Volvo XC40 Recharge) за весь життєвий цикл, і ось що з’ясувалося.

На етапі виробництва кросовера з традиційним двигуном внутрішнього згоряння в атмосферу викидається 14 тонн CO₂e (еквівалент CO₂ – це різні види парникових газів, наведені до загальної одиниці виміру). Показник для Polestar 2 і батареї до нього – 24 тонни. Під час експлуатації XC40 додасть ще 41 тонну, а «двійка» – 23 тонни, якщо використовувати змішані джерела електроенергії, і 0,4 тонни – за умови, що електрику можна лише з вітряків.

Щоб загальний «вуглецевий слід» XC40 перевищив показник Polestar 2, потрібно проїхати на електромобілі 100 000 кілометрів у розрізі світової енергетики (враховуються різні способи отримання електроенергії) або 80 000 км з урахуванням європейської структури електрогенерації, в якій висока частка поновлюваних джерел (15% на 2018 рік). Якщо ж заряджати автомобіль тільки енергією, отриманої від «вітряних ферм», то показник знизиться до 50 000 км.