Ймовірно, раніше ви ніколи не чули про спроби африканських компаній пробитися на автомобільний олімп, але ситуація може змінитися. До речі, йдеться не про компанії з ПАР, яка є найавтомобільнішою країною Африканського континенту, де розташовані заводи багатьох брендів.

Компанії Kiira Motors, що базується в Уганді, кабінет міністрів виділив нещодавно 6,5 млн доларів на будівництво електромобільного заводу. Причому, це тільки частина інвестицій, а усього заплановано вкласти 40 млн доларів. Підприємство, як передбачається, вийде на повну потужність через чотири роки.

Компанія Kiira Motors була заснована в 2007 році, в результаті об’єднання групи викладачів і студентів факультету технологій Університету Макерере для участі в конкурсі на розробку п’ятимісного плагін-гибрида для ринку Індії. Команда побудувала двомісний субкомпакт Kiira EV, що отримав 26-сильний електродвигун із запасом ходу 80 км і максимальною швидкістю 100 км/год.

Друга машина була побудована в 2014 році – купе Kiira EV Smack приводиться до руху послідовною гібридною силовою установкою, у складі якої працює 107-сильний електродвигун. Автомобіль завдовжки 4 900 мм здатний розганятися до 60 км/год за 10,6 с і набирати «максималку» 140 км/год.

На Kiira EV Smack встановили радіаторні грати з особливим дизайном, які надалі з’явилися і на електричному автобусі Kayoola. Останній був побудований у лютому 2016 року і отримав сонячні батареї для живлення електричної силової установки.

Компанія вже на 95% є державною. Вона повинна зіграти важливу роль в розвитку місцевого автопрому, проект якого був поданий в кабінет міністрів ще в 2015 році. Німецька технологічна група RLE International позитивно оцінила проект, що, ймовірно, вплинуло і на думку міністрів Уганди, які тільки нещодавно його схвалили.

На першому етапі компанія Kiira Motors займеться збіркою автобусів, оскільки для них є комплектуючі, які випускаються на місці. У подальших планах компанії – седани, кросовери і легко-середні вантажівки. Вартість машин складе 25-35 тис. доларів. В бізнес-плані говориться про автомобільні комплекти від «провідних світових виробників» – швидше за все, з Китаю. На плечі місцевих виробників «ляжуть»: бампери, сидіння, гальмівні колодки, кріплення і бортова електроніка.

Найбільш вірогідним результатом реалізації «інноваційно-африканського підходу» стане підприємство зі збору китайських машин. Щоправда, є і позитивні моменти: завод створить 900-2000 робочих місць, а на дорогах Уганди з’являться новенькі автомобілі. Нині об’єм імпорту машин в Уганду складає 45 тис. одиниць, причому 85% – з пробігом.