Ціни на літій-іонні акумуляторні батареї для електромобілів, які у 2010 році були більше 1100 доларів за кіловат-годину ємності, станом на 2020 рік впали на 89% – до 137 доларів за кіловат-годину. До 2023 році середні ціни будуть близькі до 100 доларів за кіловат-годину – такий прогноз дає у своєму дослідженні видання BloombergNEF.

Ба більше, аналітики вже зафіксували перший випадок, коли вартість опустилася нижче за цю психологічну позначку. Це була ціна в Китаї за акумуляторні батареї для електричних автобусів. Водночас середня ціна на такі батареї (для усіх типів транспортних засобів, що працюють на електриці) в Китаї трохи вища – 105 доларів за кіловат-годину. Батареї для легкових електромобілів коштують в середньому 126 доларів за кіловат-годину (з яких 100 доларів – вартість самих батарей, а інші 26 – вартість їхнього складання в єдиний блок).

Порівняно з минулим роком у 2020-му вартість батарей знизилася на 13%. Зниження було пов’язано зі збільшенням обсягу замовлень, зростанням продажу електромобілів і впроваденням нових варіантів складання.

На батарею припадає істотна частка вартості електромобіля, тому подолання позначки 100 доларів за кіловат-годину має велике значення. За наявними оцінками, закуповуючи батареї приблизно за такою ціною, виробники отримають можливість продавати електромобілі для масового ринку за тією ж ціною (і з тим самим прибутком), що і аналогічні за класом автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Без будь-яких субсидій, покликаних стимулювати перехід на електромобілі.