Сьогодні електромобілі обходяться споживачам дорожче (враховуючи їхню вартість на ринку), ніж машини з двигунами внутрішнього згоряння. Але тенденція неухильно змінюється, і через 7-10 років електромобілі перестануть бути прерогативою заможних споживачів, а стануть по-справжньому масовим продуктом. До такого висновку прийшов німецький аналітик Матіас Шмідт, який ознайомився з даними та планами Volkswagen.

На діаграмі, отриманих з документів Volkswagen, наводиться порівняння сукупної вартості володіння (total operation costs, TCO) дизельного Golf VII і спорідненого електричного e-Golf. Електромобіль майже удвічі дорожчий за звичайний Golf при покупці/оренді і трохи дешевший в експлуатації. Але підсумковий TCO у нього значно вищий, хоча частину різниці дозволяють «відбити» держсубсидії на купівлю електромобілів. У діаграмі не наводяться точні цифри – це зроблено спеціально, оскільки у документі відображається середня по розвиненим європейським країнам ситуація.

З електромобілями Volkswagen другої хвилі, які зроблені на власній платформі MEB, картина очікується інша – їх TCO буде не вищим, ніж у машин з ДВЗ. Так, вони залишаться трохи дорожчими при купівлі, але ця різниця легко «відіб`ється» держсубсидіями.

Першою моделлю на платформі MEB став компактний електричний хетчбек ID.3, його виробництво у Німеччині стартувало на початку листопада 2019 року, у продаж машина надійде квітні 2020 року. Перевага MEB – вона з самого початку створена під застосування електричної силової установки. Це дозволило інженерам надати шасі оптимальну і технологічну конструкцію, не вдаючись до компромісів, які неминучі при конвертації платформи з ДВЗ під використання електроприводу.

Компроміси, як правило, ускладнюють конструкцію та негативно позначаються на собівартості виробу (здорожують його). MEB розрахована на масове виробництво в обсязі сотень тисяч на рік, що дозволяє досягати ефекту масштабу, який знижує собівартість виробу.

Ситуація з Volkswagen відображає загальну тенденцію по індустрії – автовиробники впроваджують перші суто електричні платформи, завдяки яким вдається знизити ціну електромобілів.

У наступному поколінні, через 7-10 років, коли турбота про екологію зробить використання ДВЗ ще більш дорогим, і ринкова частка електромобілів буде переважати, електрокари стануть ще більш дешевими та зрівняються по ціні з бензиновими й дизельними авто.