Минула у США гонка по підйому на пагорб Пайкс-Пік завершилася тріумфом електричного гоночного автомобіля Volkswagen I.D. R Pikes Peak. Машину спочатку будували для того, щоб побити рекорд траси в класі електрокарів, проте врешті-решт вона вийшла настільки швидкою, що пілотові Ромену Дюма вдалося встановити абсолютно кращий час, перевершивши результат і бензинових машин – 7 хв і 57 с!

Колишній рекорд тримався з 2013 року – тоді знаменитий раллійний пілот Себастьен Леб за кермом гоночного Peugeot 208 з турбированным V6 об’ємом 3,2 літри проїхав дистанцію за 8 хв 13 с. При цьому кращий час, показаний гоночним електрокаром, складав 8 хв і 57 с. А кращим серійним електромобілем на Пайкс-Пік можна було б рахувати Faraday Future FF91, який минулого року показав час 11 хв 25 с, проте в серію він так і не пішов.

Слід сказати, що гонка для Volkswagen I.D. R Pikes Peak склалася не ідеально. Спочатку траса була мокрою від дощу, потім сталася аварія за участю іншої машини – обійшлося без жертв, але заїзди довелося припинити. Нарешті, коли власне відбувся заїзд, ближче до фінішу дорогу обкутав густий туман. Після фінішу Ромен Дюма зізнався, що в сприятливіших умовах він міг би проїхати трасу очевидно швидше.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak – це виключно гоночний автомобіль, побудований спеціально для цього заїзду і навряд чи придатний для чогось ще. Сумарна потужність його моторів складає 680 к.с., що з урахуванням малої ваги у 1100 кг дозволяє йому розганятися до 100 км/год за 2,25 с. Запас ходу, очевидно, невеликий: заряду повинно вистачати на підйом в гору заввишки 1,4 км дорогою завдовжки 19,9 км. Проте за допомогою швидкої зарядки повне наповнення акумуляторів відбувається всього за 20 хв.

Перегони на Пайкс-пік проводяться з 1916 року. Траса пред’являє дуже високі вимоги саме до конструкції машин : по-перше, вона йде вгору, по-друге, рясніє поворотами, по-третє, вгорі ближче до фінішу атмосфера розряджена, що знижує потужність двигунів внутрішнього згорання та погіршує аеродинамічну силу тяжіння.