Ентузіаст мотоспорту Хідео Цурумакі спостерігав наслідки руйнівного цунамі в Японії в березні 2011 року. Тих, хто намагався врятуватися в машинах, відносило у море. Він звільнився з Toyota і вирішив зібрати електромобіль, що зможе плавати. Ідея захопила його на багато років і зараз близька до втілення.

Цурумакі заснував компанію із статутним капіталом в 1,8 тис. доларів і почав свої експерименти в гаражі – там же їв і спав. Незабаром він зрозумів, що зробити придатний для повсякденного використання електромобіль з таким функціоналом – складне завдання. Проте, за пару років йому вдалося створити придатний для масового виробництва невеликий електрокар Fomm, знайти фінансування і навіть орендувати фабрику в Таїланді, де він сподівається випускати до 10 тис. електромобілів-амфібій в рік.

Винахідник говорить, що його мета – повноцінний електромобіль, який стане другою машиною для міської сім’ї. І, можливо, одного дня врятує її членам життя: «Я маю намір поставити один біля свого будинку. Гадаю, багато хто вирішить зробити так само». Fomm проїжджає до 160 км на одній зарядці, розвиваючи швидкість до 80 км/год, а змінні акумулятори економлять власникові час.

Fomm має вже чотири прототипи. Винахіднику довелося вирішити цілий ряд проблем, щоб його електромобіль став таким, що не просто дрейфує, а повністю керується у воді. Допомагали йому інженери з Університету Токіо. У Fomm – колісні диски особливої форми, завдяки якій вони можуть працювати під водою, як турбіни. За їх допомоги автомобіль повертає. До руху його приводить невеликий водометний рушій. Для кращої стійкості на воді акумулятори довелося розмістити в чотирьох місцях – під кожним сидінням.

Коли Fomm поплив, з’явилися і інвестори. Тайська будівельна компанія Trinex Assets збирається запропонувати автомобіль своїм клієнтам при купівлі квартир. Виробництво повинне початися на орендованому заводі в Таїланді. У стартапа є два японські інвестори – Yamada Denki, великий продавець госптоварів і побутової електроніки, і Funai Electronics. Вони мають намір організувати виробництво на батьківщині винахідника.

1400x-1 (1)

Зараз головне завдання Цурумакі – зниження ціни. Електромобілі дорогі у виробництві, а амфібії – вдвічі. Об’єми доки скромні, знижки у постачальників комплектуючих вибити важко. «Це як історія з куркою і яйцем», – пояснює винахідник. Щоб вийшло дешевше, потрібно зробити більше, але для цього спочатку потрібно зробити дешевше. На шляху до комерційної реалізації довелося відмовитися від дизайну в стилі «мілітарі», але перші Fomm все одно будуть дуже дорогими – в Таїланді ціна перевищить 18 тис. доларів. Цурумакі сподівається, що з часом зможе налагодити власне виробництво комплектуючих – але спочатку потрібно почати продажі.

Експерт компанії Carnorama Кен Міяо говорить, що успіх усієї затії залежатиме від ціни: «Їм доведеться зробити машини такими ж дешевими, як і «сухопутні» електромобілі. Думаю, ніхто не платитиме удвічі за можливість, якою у кращому разі скористається раз в житті».