Найбільші виробники вантажівок у Європі -Daimler Trucks, Scania, MAN, Volvo AB, DAF, Iveco і Ford Trucks – підписали спільну угоду щодо відмови від двигунів внутрішнього згоряння у 2040 році. Як пише Financial Times, раніше компанії планували зробити це у 2050 року, однак тепер ДВЗ вирішили відправити на пенсію на 10 десять років раніше.

Згідно з документу, після відмови від дизельних та бензинових двигунів виробники вантажівок зосередяться на водні, акумуляторних технологіях та екологічно чистому паливі. Документ також закликає до широких інвестицій в енергосистеми та підвищенню податку на викиди вуглецю по всій Європі, щоб прискорити зміни.

Генеральний директор Scania Хенрік Хенріксон повідомив, що на розвиток виробники готові витратити від €50 млрд до €100 млрд. З вибором та розробленням технологій автоконцернам буде допомагати Потсдамській інститут вивчення кліматичних змін.

Нагадаємо, що останнім часом уряди європейських країн все частіше закликають виробників прискорити перехід від традиційних паливних двигунів до екологічно чистого транспорту. У Великій Британії, Данії, Ірландії та Нідерландах продаж нових легковиків з дизельним або бензиновим двигуном буде заборонено з 2030 року. До 2040-го до них приєднаються, наприклад, Франція, Іспанія і Шотландія.

Найсміливіші плани – у Норвегії: там машини з ДВЗ зникнуть з продажу вже до 2025-го.

Раніше повідомлялося, що повністю перейти на електромобілі планує і Японія – очікується, що це відбудеться до 2035 року.

Екологічно чисті вантажівки розробляються компаніями вже не перший рік. Наприклад, електричний тягач Tesla Semi повинен з’явитися у 2021-му, а Mercedes та Volvo вже випускають такі машини.