Заявлений виробником запас ходу електромобілів не завжди відповідає дійсності: папір все стерпить, а ось в реальних умовах експлуатації показники можуть бути зовсім іншими. Питання ще й в тому, за якою методикою були проведені заводські випробування. Європейський цикл NEDC (New European Driving Cycle) давно визнаний застарілим, оскільки він завищує реальні значення на третину. Новий WLTP (World Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) вже ближчий до істини, але все одно злегка лукавить. Інша справа – американські випробування EPA (Environmental Protection Agency), які на сьогодні є найбільш суворими. Але британський журнал Autocar вирішив самостійно перевірити всі показники і спробував знайти самий витривалий електромобіль.

Лідером тестів виявилася не Tesla, хоча серед масових виробників саме вона пропонує найбільш ємні акумулятори – 100 кВтгод. Перше місце зайняв скромний корейський кросовер Hyundai Kona Electric. Так, у нього в запасі лише 64 кВтгод, проте за рахунок більш високої ефективності він зміг обійти більш дорогі моделі. Його результат – 417 км.

На другому місці розташувалися одразу дві моделі: Jaguar I-Pace і Kia Niro EV, обидві проїхали по 407 км. При цьому перша володіє АКБ на 90 кВтгод, а друга повністю аналогічна Hyundai Kona Electric, тобто у неї той самий акумулятор ємністю 64 кВтгод.

Найкраща ж Тесла  серед тих, що брали участь у тестуванні, посіла лише четверте місце з результатом 385 км. Це седан Tesla Model 3 Performance. Майже стільки ж (375 км) проїхав старший кросовер Tesla Model X P100D з АКБ на 100 кВтгод.

Ось як виглядає рейтинг усіх протестованих британцями електромобілів (в дужках наведені дані, що були заявлені виробником):

З наведених даних можна зробити кілька висновків. По-перше, більш ємна батарея ще не означає більший запас ходу. По-друге, в більшості випадків тестування EPA насправді виявляється ближчим до дійсності, ніж WLTP. Нарешті, третій дивний висновок: чомусь EPA істотно завищує очікуваний пробіг електромобілів Tesla на одному заряді. Навряд чи в цьому можна розгледіти змову (не треба забувати, що EPA – Федеральне управління з охорони довкілля США, а Tesla є американським брендом), однак факт залишається фактом.