Команда вчених з Університету Північної Кароліни оголосила про спорудження робочого прототипу нового зарядного пристрою для електромобілів. Ця зарядка в середньому у 10 разів компактніша за звичайний суперчарджер і при цьому втрачає на 60% менше електроенергії.

Зараз швидкі зарядні станції для електромобілів представляють з себе поєднання двох пристроїв. Спочатку струм з високовольтної лінії середнього класу напруги (саме такі використовуються в населених пунктах) поступає до трансформатору, де напруга знижується з декількох тисяч вольт до рівня батареї, яка заряджається – як правило це 480 вольт. Далі зарядний термінал сам перетворить змінний струм з трансформатора в постійний, яким і заряджаються акумулятори.

При цьому один тільки трансформатор важить приблизно 1000 кг, а кожна зарядка – ще по 200-600 кг. До того ж це устаткування займає немало місця.

Пристрій, створений вченими з Університету Північної Кароліни, важить усього 100 кг і поєднує в собі функції трансформатора та перетворювача струму змінного у постійний. Він називається MVFC, що можна розшифрувати як “швидка зарядна станція для прямого підключення до високовольтної лінії середнього класу напруги”. Сам девайс монтується безпосередньо на стіну будинку та не вимагає окремого місця.

Творці не пояснюють подробиці роботи нового пристрою, відмічаючи лише, що такого результату їм вдалося домогтися за рахунок широкого використання напівпровідниковій технології. Окрім компактності, новий пристрій відрізняється ефективністю: в середньому звичайна зарядна станція “втрачає” близько 7% електроенергії, яка йде не на заряд акумуляторів, а на нагрів самого приладу – іншими словами, “гріє вулицю”. Нова зарядка на випробуваннях показала ефективність до 97,5%. Іншими словами, втрати вдалося понизити приблизно на 60%.

Пристрої на кшталт MVFC вже не вперше описуються в різній науковій літературі, деякі конструкції навіть запатентовані. Судячи з усього, головною відмінністю нової розробки є її повна функціональність. Тепер творці пристрою мають намір знайти партнерів для запуску серійного виробництва.