Норвезька електромобільна асоціація провела тест п’яти «доступних» електрокарів в суворих зимових умовах: Nissan Leaf, BMW i3, Chevrolet Bolt, Volkswagen e-Golf і Hyundai Ioniq Electric. Несподівано переміг останній.

Протягом двох днів учасники тесту проїхали 700 км з ночівлею посередині шляху та проміжними зарядками. На перший погляд, переможцем випробовування повинен був стати Bolt, у якого наймісткіша батарея і найбільший запас ходу (близько 380 км). Проте випробувачам не сподобалося те, як американський електрокар їздить на слизькій дорозі. Виявилася і більш істотна проблема: при використанні швидкої зарядки Bolt лише в перші хвилини здатний приймати струм великої сили, а далі сила струму слабшає і час зарядки збільшується. По цьому показнику саме Chevrolet виявився аутсайдером тесту.

За керованість випробувачі похвалили Volkswagen e-Golf. Проте німець більше не показав себе в жодній дисципліні і через скромний запас ходу не зміг претендувати на лідерство. Leaf, у свою чергу, розчарував найбільшим енергоспоживанням – батарея японця витрачає енергію на підігрівання самої себе, що істотно скорочує запас ходу.

BMW i3 зовсім виявився аутсайдером усього пробігу : через задній привід та використання енергозбережних шин, баварець гірше за всіх вів себе на слизькій дорозі, а скромна батарея не дозволила йому боротися за перемогу в інших номінаціях.

Переможець Hyundai Ioniq Electric виявився найбільш енергоефективним: взимку його запас ходу склав 190 км – стільки ж, скільки у Nissan Leaf з істотно більш місткою батареєю. При цьому, кореєць також виявився здатним найшвидше накопичувати енергію на швидких зарядних станціях.

Середне споживання енергії в зимових умовах (кВтгод/100 км)
Середня швидкість прискорної зарядки взимку
Пробіг автівки в зимових умовах (км)
Корисна ємність АКБ (кВтгод)